Produkty influencerów – jak powstają i jak się sprzedają?

Influencer marketing

Współpraca z influencerami przybiera różne formy – od tradycyjnych już postów na Instagramie i filmów na TikToku, przez uczestnictwo w eventach, aż po długofalową współpracę ambasadorską. Lokowanie produktów w mediach społecznościowych nie jest niczym nowym. Można śmiało powiedzieć, że dzięki różnorodności twórców, szerokiemu wachlarzowi opcji oraz względnie niskiemu progowi wejścia, marki mogą uczynić z influencer marketingu jedną z najbardziej znaczących gałęzi swoich działań marketingowych. A co jeśli pójdziemy kilka kroków dalej i wspólnie z internetowym twórcą stworzymy… limitowany produkt?

Produkty influencerskie opanowują półki

Produkty (a nawet marki) influencerów nie są czymś nowym – już od kilku lat twórcy internetowi z powodzeniem wprowadzają na rynek własne towary. Przykładów nie brakuje – marka odzieżowa Kasi Tusk – MLE Collection, suplementy i odżywki ALLDEYNN, za którymi stoi Marita Sürma-Majewska, czy też batoniki i kremy stworzone przez rapera Kizo. Od kilku lat korzystamy z kosmetyków Rihanny pod szyldem Fenty

POLECAMY

Beauty, zamawiamy diety pudełkowe tworzone przez Anię Lewandowską czy Ewę Chodakowską, a na przekąskę możemy kupić donuty i lody Ekipy – ale o ich fenomenie napiszemy nieco później.

W roku 2019 w drogeriach na całym świecie pojawiły się kosmetyki Lancome x Chiara Ferragni, czyli seria produktów do makijażu sygnowana nazwiskiem businesswoman oraz jednej z czołowych włoskich influencerek. Jak sama podkreślała, chciała stworzyć coś, co byłoby w 100% w jej stylu, ale jednocześnie odpowiadałoby dziewczynom z jej pokolenia. Produkty miały inspirować i pokazać, że makijaż może być dobrym krokiem do lepszego samopoczucia.

 Rys. 1. Ciężarówka Koral z Lodami Ekipa
Źródło: Materiały prasowe GetHero

Jeszcze wcześniej, bo w 2017 r., na polskim rynku pojawiła się kolekcja marki Lancerto oraz Michała Kędziory, czyli autora bloga Mr. Vintage. Trudno o lepiej dopasowanego influencera do takiej kampanii – Michał Kędziora to prawdopodobnie jeden z pierwszych tak rozpoznawalnych i opiniotwórczych blogerów związanych z tematem mody męskiej. Współpraca trwała 5 lat, a jednym z jej filarów była niekwestionowana autentyczność.

Sukcesów nie brakuje również w kategorii #beauty – wśród przedstawicieli generacji Z ogromną popularnością cieszyły się m.in. paletki do make-upu (będące efektem współpracy marki Ingrid oraz Teamu X), a także kosmetyki marki Bell i dziewczyn z kultow...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy