AR w telegraficznym skrócie
Efekty AR mają za zadanie rozszerzyć naszą rzeczywistość np. poprzez nadanie nowego znaczenia istniejącym elementom otoczenia. W mediach społecznościowych zazwyczaj oznacza to wzmacnianie twoich emocji, odczuć i wrażeń poprzez nakładanie różnego rodzaju filtrów. W związku z tym duża część efektów skupia się na twojej twarzy, mimice, na... tobie.
Druga grupa efektów skupia się bardziej na otoczeniu, które w mediach społecznościowych jest zazwyczaj tematem drugorzędnym. Ogranicza się do powierzchni płaskich, np. podłogi, blatu lub plakatu czy opakowań. Rzadziej skupia się na bryłach, które obserwujemy w otoczeniu. Możesz postawić trójwymiarową rakietę na stół, ale trudniej jest ją śledzić, jeżeli jest realnym obiektem (co jest AR-em, ale niedostępnym na platformach wyróżnionych w tym artykule – rys. 1).
Różnice i podobieństwa – Instagram, Facebook, Snapchat
Zacznijmy od Instagrama i Facebooka. Obie platformy są częścią jednego ekosystemu, dlatego tworząc na nie efekty AR, skorzystasz z aplikacji Spark AR Studio. Pomimo wspólnego narzędzia odczujesz różnice generowane przez same platformy, a implementacja na każdej z nich bywa skomplikowana. Obie platformy starają się regularnie uzupełniać swoje możliwości, więc najbardziej istotną różnicą, na jakiej musisz się skupić, to review i polityka, które są skrajnie...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!