Dołącz do czytelników
Brak wyników

Reklama w social mediach

21 lutego 2020

NR 14 (Luty 2020)

Rozszerz swoją rzeczywistość, czyli wykorzystaj Effects Gallery w promocji

0 953

Marki obecne w świecie social mediów prześcigają się w wymyślaniu coraz bardziej kreatywnych i innowacyjnych metod promocji. Na scenę najpopularniejszych platform społecznościowych wkroczyła już technologia AR (ang. Augmented Reality), kojarzona dotychczas przede wszystkim z grami. Jak wykorzystać jej możliwości i potencjał? Zanim przystąpisz do stworzenia pierwszej reklamy z wykorzystaniem efektów AR, warto zapoznać się z oczekiwaniami odbiorców!

AR w telegraficznym skrócie

Efekty AR mają za zadanie rozszerzyć naszą rzeczywistość np. poprzez nadanie nowego znaczenia istniejącym elementom otoczenia. W mediach społecznościowych zazwyczaj oznacza to wzmacnianie twoich emocji, odczuć i wrażeń poprzez nakładanie różnego rodzaju filtrów. W związku z tym duża część efektów skupia się na twojej twarzy, mimice, na... tobie.
Druga grupa efektów skupia się bardziej na otoczeniu, które w mediach społecznościowych jest zazwyczaj tematem drugorzędnym. Ogranicza się do powierzchni płaskich, np. podłogi, blatu lub plakatu czy opakowań. Rzadziej skupia się na bryłach, które obserwujemy w otoczeniu. Możesz postawić trójwymiarową rakietę na stół, ale trudniej jest ją śledzić, jeżeli jest realnym obiektem (co jest AR-em, ale niedostępnym na platformach wyróżnionych w tym artykule – rys. 1).

POLECAMY

Różnice i podobieństwa – Instagram, Facebook, Snapchat

Zacznijmy od Instagrama i Facebooka. Obie platformy są częścią jednego ekosystemu, dlatego tworząc na nie efekty AR, skorzystasz z aplikacji Spark AR Studio. Pomimo wspólnego narzędzia odczujesz różnice generowane przez same platformy, a implementacja na każdej z nich bywa skomplikowana. Obie platformy starają się regularnie uzupełniać swoje możliwości, więc najbardziej istotną różnicą, na jakiej musisz się skupić, to review i polityka, które s...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy