Załóżmy, że Twój współczynnik konwersji wynosi 2%. Oznacza to, że większość użytkowników odwiedzających Twoją stronę nie zrealizuje głównego celu, który wyznaczyłeś. Jeżeli ciekawi Cię, co się dzieje z pozostałymi 98% sesji na stronie, odpowiedź tkwi w mikrokonwersjach. Co więcej, podzielę się wiedzą na ich temat w tym artykule!
POLECAMY
Czym są mikrokonwersje?
Mikrokonwersje to zdarzenia lub interakcje wykonywane przez użytkownika na stronie internetowej, które mogą świadczyć o zaangażowaniu i zainteresowaniu produktem bądź usługą. Jennifer Cardello z Nielsen Norman Group dzieli mikrokonwersje na dwie kategorie1:
Zdarzenia jako kroki na ścieżce zakupu odnoszą się najczęściej nie tylko do procesu składania zamówienia, ale bardziej ogólnie do lejka sprzedaży. Przykładowo, jeżeli sprzedajesz szkolenia i korzystasz z modelu AIDA (Attention – Interest – Desire – Action), to zapis na darmowy webinar jest krokiem między etapem zainteresowania (interest) a etapem pożądania (desire).
Każdy użytkownik, który zapisze się na webinar, dokona mikrokonwersji i zrobi krok do makrokonwersji, jaką będzie domknięcie sprzedaży i udział w szkoleniu.
Działania wtórne mogą świadczyć o przyszłej konwersji. Będą to np. zapis na newsletter, odtworzenie filmu explainer video czy przeczytanie kluczowej podstrony w serwisie. Wszystkie te działania mogą świadczyć o większym niż przeciętne zainteresowaniu odwiedzającego Twoją usługą, ale często same w sobie nie stanowią jeszcze etapu na ścieżce konwersji.
Zapamiętaj
...Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!