Liczby, które kłamią
W zasadzie tytuł mojego tekstu powinien brzmieć: „Wskaźniki na Facebooku, które mogą (choć wcale nie muszą) wprowadzić w błąd osoby mniej zwracające uwagę na wszystko”. To, o czym za chwilę przeczytasz, nie jest żadną wiedzą tajemną. Facebook sam wyjaśnia, co kryje się za każdym wskaźnikiem, i robi to w sposób coraz bardziej transparentny. Mogłeś jednak nie doczytać lub przeoczyć coś na temat czterech ważnych wskaźników:
POLECAMY
- wartości konwersji,
- zasięgu,
- kosztu za wynik
- albo kliknięć.
1. Wartość konwersji
Niecały rok temu bloger Michał Szafrański chwalił się, że znalazł lepszy sposób na inwestowanie pieniędzy niż zakup bitcoinów. Ten cudowny sposób, który zapewnił Michałowi 8-krotny zwrot z inwestycji, to kampania na Facebooku.
Domyślnie Facebook zlicza wszystkie konwersje, które miały miejsce:
- do 28 dni od kliknięcia w reklamę,
- do 24 godzin od wyświetlenia reklamy.
Michał, jak to Michał, opisał wszystko bardzo szczegółowo i zamieścił screeny z facebookowego Menedżera reklam.
W tamtym czasie kolumna, w której Facebook raportował wyniki sprzedażowe kampanii, nosiła nazwę Całkowita wartość konwersji (obecnie: Zakupy w witrynie – wartość konwersji). Przedstawiane w niej przychody są mierzone za pomocą domyślnego modelu atrybucji.
Naturalnie wyniki sprzedażowe kampanii możesz też sprawdzić w innych przedziałach cz...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!