Zamiast poprzestawać na analizie zasięgu działań reklamowych i liczbie użytkowników, warto sprawdzić, co te dane naprawdę oznaczają dla marek obecnych w mediach społecznościowych. Czy obecność na Facebooku jest wciąż obowiązkowa? Czy TikTok rzeczywiście służy wyłącznie do rozrywki dla młodych? I jak polscy internauci korzystają z mediów społecznościowych.
Z mediów społecznościowych korzystają (prawie) wszyscy internauci
Media społecznościowe już dawno przestały być dodatkową przestrzenią dla użytkowników. Są integralną częścią codziennego korzystania z internetu.
W Polsce korzysta z nich ponad 27,3 mln użytkowników, co oznacza, że docierają one do ponad 90% internautów w wieku od 7 do 75 lat. Innymi słowy, 9 na 10 internautów przynajmniej raz w miesiącu odwiedza minimum jedną z analizowanych platform społecznościowych. Wysoki zasięg tej kategorii ma miejsce w każdej grupie użytkowników niezależnie od ich wieku, miejsca zamieszkania czy poziomu wykształcenia. To wyraźny znak, że nie chodzi już o pozyskiwanie nowych odbiorców, ale o coraz bardziej precyzyjne dopasowanie komunikacji do ich potrzeb, stylu życia i preferencji dotyczących konsumpcji treści.
Z jednej strony jest to dobra wiadomość dla marketerów, ponieważ oznacza, że media społecznościowe zapewniają szeroki dostęp do każdej grupy społecznej w Polsce. Z drugiej strony, ich wysoki zasięg wymusza na nas znacznie większą precyzję w doborze kanałów i komunikatów.
Obecności w mediach społecznościowych od dawna nie można planować, opierając się wyłącznie na wskaźnikach zasięgowych, takich jak liczba użytkowników czy procent dotarcia do grupy celowej. Sama obecność internauty w danym kanale nie oznacza,...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!