Dołącz do czytelników
Brak wyników

Na czasie

18 grudnia 2018

NR 8 (Grudzień 2018)

#SocialMediaNews Przegląd nowości ze świata mediów społecznościowych

405

Facebook wychodzi naprzeciw twórcom i reklamodawcom, oddając w ich ręce coraz to nowe opcje i udogodnienia. Oczywiście większość z nich ma zachęcić do zostawiania kolejnych złotówek na kontach reklamowych, szczególnie w okresie zbliżających się świąt.

 

POLECAMY

Walka z clickbaitami na Facebooku 

Facebook walczył z dyskryminacją rasową, teraz przyszła kolej na walkę z fałszywymi treściami oraz clickbaitami. Gigant z Menlo Park wprowadza nowy system sprawdzania treści, m.in. dzięki technologii rozpoznawania obrazu.Przygotowany został również poradnik dotyczący tworzenia wartościowych treści. Do najważniejszych zasad należy unikanie publikowania postów oraz reklam, które: 

  • są skierowane na podjęcie działania, jak polubienie czy komentarz (chyba już wszyscy mieliśmy tego dość, prawda?),
  • zmuszają użytkowników do kliknięcia w link, by zrozumieć pełny kontekst opisu,
  • zawierają natarczywe nagłówki. 

Ważną informacją dla reklamodawców jest to, że reklamy niskiej jakości będą miały zmniejszony zasięg lub zostaną odrzucone podczas aukcji. 

Więcej możliwości zakupowych na Instagramie

Marketerzy aktywnie promujący swoje produkty na Instagramie mają do swojej dyspozycji kolejną funkcję. Instagram rozwija możliwości zakupowe na platformie i wprowadza możliwość oznaczania produktów także w Stories. Dwa szybkie kliknięcia przekierują nas do sklepu, gdzie będziemy mogli dokonać zakupu: pierwsze przekieruje nas na stronę produktu wraz z jego ceną, a kolejne – już do witryny.

Rys. 1. Oznaczanie produktów w Instagram Stories

Zrozum ścieżkę zakupową klienta

Facebook przedstawia nowe narzędzie – Facebook Attribution, którego zadaniem jest ułatwienie marketerom monitorowania i analizowania płatnych kampanii prowadzonych na platformie. Produkt ma na celu lepsze zrozumienie ścieżki zakupu klienta i znalezienie odpowiedzi na pytanie, czy wyświetlona reklama faktycznie przełożyła się na dokonanie zakupu.

Rys. 2. Przykładowy widok w Facebook Attribution

Łatwiej znajdziesz użytkownika na Instagramie 

Instagram wprowadził nametagi, czyli kody z nazwą użytkownika, które wystarczy zeskanować za pomocą kamery Instagrama, żeby podejrzeć dany profil. 

Nametagi to funkcja, na którą czekała społeczność Igersów… dobrych kilka lat temu. Czy teraz się przyjmie? Czas pokaże. 

Rys. 3. Nowa funkcja na Instagramie – nametag

Żegnaj Google+

Google ogłasza koniec swojej platformy społecznościowej. Mowa oczywiście o Google+. Choć niespecjalnie nas to dziwi, według opublikowanych danych, aż 90% sesji użytkowników Google+ trwało… mniej niż 5 sekund. 

Pozostałe nowości na Facebooku

  • Facebook wprowadza etykiety informujące o płatnej współpracy. Przy wpisie sponsorowanym zobaczymy, z jaką marką współpracuje twórca, krótką informację na temat twórcy, marki oraz ich wspólnego projektu.
  • Facebook wprowadza posty 3D. Ich stworzenie jest stosunkowo proste: wystarczy zrobić zdjęcie w trybie portretu za pomocą smartfona z dwoma obiektywami, a następnie udostępnić je jako zdjęcie 3D na Facebooku.
  • Facebook wypuszcza swój pierwszy hardwear’owy produkt – 
  • Portal, który ma ułatwiać nawiązywanie połączeń wideo z najbliższymi.
  • Zapowiedziano wprowadzenie nowych opcji rek...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy