Trendy digitalowe na rok 2020!

Na czasie

Aktualna dynamika rozwoju social media zmusza specjalistów zajmujących się tą dziedziną do natychmiastowej adaptacji względem ciągłych zmian. Na przestrzeni jednego miesiąca można zauważyć różnice w zachowaniach użytkowników, na podstawie których marketerzy starają się coraz lepiej dopasowywać narzędzia i komunikaty mające na celu zwiększenie ich skuteczności. Z roku na rok zmiany te stają się coraz bardziej diametralne. Aby nie zostać w tyle i potrafić nadal odpowiadać na potrzeby użytkowników, należy analizować obecną sytuację, pamiętając, z czego ona wynika, a także prognozować najbardziej prawdopodobne trendy! Co przyniesie rok 2020?

Mobile first

POLECAMY

Według danych Statcounter mobile odpowiada za niemal 60% całego ruchu online w Polsce. W 2020 roku marki będą musiały o wiele mocniej kierować się tym trendem, dopasowując komunikat słowny i graficzny do czytania go na mniejszym ekranie. Tworząc treści, należy pamiętać, że użytkownicy zobaczą je prawdopodobnie na trzymanym pionowo smartfonie. Idealnie w tym przypadku sprawdzi się format w proporcji 4:5 (na Facebooku) lub treści publikowane w stories na Instagramie, które zajmą cały ekran użytkownika.

W 2020 roku kluczowe będzie projektowanie ścieżki zakupowej zgodnie z myślą one-stop shopping, czyli w taki sposób, aby użytkownicy korzystający ze smartfonów mogli dokonywać zakupów w jak najmniej wymagający sposób. Jeśli którykolwiek z kroków ścieżki zakupowej będzie nieintuicyjny na urządzeniu przenośnym – najprawdopodobniej użytkownik przerwie zakupy. Ten sposób myślenia o sprzedaży to przyszłość zakupów online. Na pomoc marketerom w tej kwestii...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy