Aktualna dynamika rozwoju social media zmusza specjalistów zajmujących się tą dziedziną do natychmiastowej adaptacji względem ciągłych zmian. Na przestrzeni jednego miesiąca można zauważyć różnice w zachowaniach użytkowników, na podstawie których marketerzy starają się coraz lepiej dopasowywać narzędzia i komunikaty mające na celu zwiększenie ich skuteczności. Z roku na rok zmiany te stają się coraz bardziej diametralne. Aby nie zostać w tyle i potrafić nadal odpowiadać na potrzeby użytkowników, należy analizować obecną sytuację, pamiętając, z czego ona wynika, a także prognozować najbardziej prawdopodobne trendy! Co przyniesie rok 2020?
Mobile first
POLECAMY
Według danych Statcounter mobile odpowiada za niemal 60% całego ruchu online w Polsce. W 2020 roku marki będą musiały o wiele mocniej kierować się tym trendem, dopasowując komunikat słowny i graficzny do czytania go na mniejszym ekranie. Tworząc treści, należy pamiętać, że użytkownicy zobaczą je prawdopodobnie na trzymanym pionowo smartfonie. Idealnie w tym przypadku sprawdzi się format w proporcji 4:5 (na Facebooku) lub treści publikowane w stories na Instagramie, które zajmą cały ekran użytkownika.
W 2020 roku kluczowe będzie projektowanie ścieżki zakupowej zgodnie z myślą one-stop shopping, czyli w taki sposób, aby użytkownicy korzystający ze smartfonów mogli dokonywać zakupów w jak najmniej wymagający sposób. Jeśli którykolwiek z kroków ścieżki zakupowej będzie nieintuicyjny na urządzeniu przenośnym – najprawdopodobniej użytkownik przerwie zakupy. Ten sposób myślenia o sprzedaży to przyszłość zakupów online. Na pomoc marketerom w tej kwestii...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!