Dołącz do czytelników
Brak wyników

Instagram

8 kwietnia 2019

Synergia nowych mediów w Instagram Stories
Platforma coraz bliżej potrzeb młodych odbiorców

488

Instagram konsekwentnie, rok do roku, rośnie w siłę i rozwija swoje możliwości. Platforma cały czas pozyskuje nowych użytkowników – w styczniu 2019 na świecie było ich już ponad miliard, a w Polsce liczba przekroczyła 6 890 000.

Rys. 1. Aktywni użytkownicy w social mediach – styczeń 2019. Źródło: //bit.ly/2D4eRUx 

 

Siła Stories

Instagram cały czas się rozwija i szuka usprawnień, oferując swoim użytkownikom coraz to nowsze funkcje, mające na celu uatrakcyjnić i ułatwić korzystanie z serwisu. Dwa lata temu uruchomiono Instagram Stories, które zostały entuzjastycznie przyjęte przez odbiorców. Funkcja ta pomogła przyciągnąć do serwisu fanów konkurencyjnego Snapchata. O tym, jak doskonale Stories realizują potrzeby core targetu Instagrama, świadczy to, że w styczniu tego roku platforma odnotowała już około 500 mln aktywnych użytkowników dziennie. Z funkcji Stories od 2 lat korzysta także Facebook i to – jak pokazują statystyki serwisu – z dużym sukcesem.

Rys. 2. Liczba użytkowników Stories w poszczególnych kanałach social mediów. Źródło: //bit.ly/2KjNQCH

 

Instagram nie poprzestał jedynie na wprowadzeniu Stories do oferty swojego serwisu wyłącznie jako efemerycznego contentu widocznego dla użytkowników przez 24 godziny, ale wciąż rozwija ich możliwości, np. przez:

  • zachowywanie wybranych momentów Stories jako wyróżnionych, przypiętych i widocznych na profilu relacji,
  • wybór grup użytkowników, do których chcemy kierować content w Stories,
  • udostępnianie relacji osoby, która Cię w niej oznaczyła w swoich Stories,
  • przesyłanie oglądanych Stories do znajomych w wiadomości prywatnej,
  • udostępnienie postów w swoich Stories.

Cross promocja w Stories

Jeszcze w 2018 roku, w ramach konferencji F8 w Kalifornii, Facebook zapowiedział dalszy rozwój i promocję Insta Stories przy udziale firm partnerskich. Wstępnie jako partnerów podawano marki: Spotify, Musical.ly (aktualnie TikTok) oraz GoPro. Jednak ze względu na rosnącą popularność i zasięg platformy Netflix, to ona jako kolejna po Spotify i Soundcloud została zaproszona do współpracy. Połączenie ze Spotify jest dostępne już od zeszłego roku, z Netflixem dopiero od 2019 roku i póki co, jedynie dla użytkowników systemu iOS. Korzystający z Instagram Stories, dzięki tej innowacji mają możliwość udostępniania muzyki/filmów w relacjach i przekierowywania swoich followerów bezpośrednio na zewnętrzne platformy. Takie działania największych graczy to również odpowiedź na aktualne trendy wśród pokolenia Y i Z – najszerszej grupy użytkowników platformy (przedział wiekowy ok. 18–24 i 25–34) oraz ukłon w ich stronę i realizacja potrzeb.

Spotify

To pierwszy partner, z jakim Instagram podjął współpracę. Wybór tej platformy był dość oczywisty ze względu na jej wciąż rosnącą popularność. Serwis dawno już przegonił Apple Music i aktualnie ma dwa razy więcej użytkowników niż konkurent.

Rys. 3. Porównanie liczby użytkowników Spotify i Apple Music. Źródło: //bit.ly/2WTLa00

 

Funkcja udostępniania muzyki ze Spotify w Stories jest dostępna już od maja 2018 roku. To niezwykle organiczne połączenie – komu z nas nie zdarza się podzielić dobrą muzyką ze znajomymi w mediach społecznościowych. Opcja udostępniania muzyki bezpośrednio na Instagram Stories pozwala zaoszczędzić czas i zrezygnować z dotychczas wrzucanych screenshotów. Jedno kliknięcie bezpośrednio w Stories odeśle nas do wybranego utworu. Jest to powszechnie stosowana opcja zarówno wśród influencerów, jak i samych muzyków.

Co więcej, sukces współpracy nie odbił się bez echa, a tę samą funkcję od października 2018 roku oferuje również Soundc...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy