Współpraca z influencerem: oczekiwania VS. rzeczywistość

Influencer marketing

Influencer marketing jest dziedziną, która mocno rozwinęła się na przestrzeni ostatnich lat, a obecnie odgrywa ogromną rolę w reklamie produktów oraz usług. Internetowi twórcy stali się nieodłącznym elementem strategii marketingowych setek brandów – i trudno dziś wskazać sektor, w którym influencerzy nie byliby istotnym kanałem dotarcia do odbiorców.

I choć działania reklamowe w social mediach dają szerokie spektrum możliwości oraz szansę na precyzyjne dotarcie do konkretnych grup, to współpraca z internetowymi twórcami nie zawsze jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać. Poczytajcie o kulisach i o dobrych praktykach influencer marketingu!

POLECAMY

Idealny świat

Usiądź wygodnie, weź kubek kawy i wyobraź sobie spokojny, perfekcyjny świat marketera. Założę się, że widzisz duże budżety, świetne kreacje i zasięgi, które powodują, że konkurentom opadają szczęki. W obszarze influencer marketingu wszystko zaś idzie jak po maśle – potwierdzona oferta, dokładny brief, sprawna realizacja, wzorowy harmonogram i terminowe publikacje. Miła perspektywa, prawda? Niestety… nie zawsze tak to wygląda.

Środowisko, w którym działamy jako marketerzy, nieustannie się zmienia – pojawiają się nowi influencerzy, powstają nowe marki, a kampanie poszczególnych produktów angażują coraz to innych ambasadorów. Kolejne realizacje to dla każdej ze stron zupełnie nowa przygoda i – co tu dużo mówić – spora niewiadoma.

Dlaczego o tym mówię? Ponieważ pracując w agencji, dostrzegam, jak często oczekiwania klienta zderzają się z oczekiwaniami twórcy. Idealny świat marketera to...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy