Zarządzanie kryzysem w social mediach

Kryzys w SM

Pracujesz na najwyższych obrotach. Wszystko sprawdzasz dwa razy. Pilnujesz, żeby nic nieoczekiwanego się nie wydarzyło. W najmniej oczekiwanym momencie (najczęściej w weekend) przychodzi ON. KRYZYS. Czy da się przed nim ustrzec? Raczej nie. Ale na pewno da się na niego przygotować. To, co jeszcze warto zrobić – to zmienić podejście. Jak? Przeczytaj artykuł.

Nie ma wątpliwości kryzys jest sytuacją nagłą, niespodziewaną i trudną. U menedżerów wywołuje uczucie niepokoju i stres. Dla marki jest zaburzeniem w działalności firmy i wiąże się z ryzykiem zaangażowania w sprawę mediów i klientów. Brzmi groźnie? Spokojnie. Odpowiedniego reagowania na kryzys da się nauczyć. Ale od początku…

Kryzys czy nie kryzys? 

Często coś, co według Ciebie jest kryzysem, dla innym oznacza tylko mało interesujący problem. Zanim zaczniesz panikować, zastanów się, jaka jest skala i jakie wiąże się z nią ryzyko. Ze względu na te czynniki można mówić o trzech rodzajach trudnych sytuacji. 

Incydent to problem głównie wizerunkowy o nikłym zagrożeniu dla zdrowia. Ma wpływ na niewielką grupę odbiorców i nie interesuje szerszej społeczności. Nie są nim zainteresowane też media. Jego czas trwania jest zazwyczaj krótki – maksymalnie jeden dzień.

Problem niesie istotne zagrożenie dla zdrowia lub majątku ludzi. Szybko zyskuje zainteresowanie społeczności lokalnej oraz mediów. Może on mieć długofalowe konsekwencje, a czas jego trwania to zazwyczaj nie więcej niż kilka tygodni.

Kryzys jest eskalacją incydentu lub problemu. Oddziałuje na całe przedsiębiorstwo lub szerzej (np....

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy