Algorytm czy mediowiec – kto lepiej optymalizuje kampanie w Meta? X followersów

Facebook

Nikogo nie dziwi, że sztuczna inteligencja (AI) jest na szeroką skalę wykorzystywana w branży reklamowej. Pytanie tylko, jak wykorzystywać ją najskuteczniej. Czy AI ma szanse sprawdzić się w planowaniu i optymalizowaniu kampanii reklamowych i dostarczaniu lepszych wyników niż doświadczony mediowiec? We współpracy z agencją Bees & Honey sprawdziliśmy to, przeprowadzając eksperyment na 24 kampaniach w ekosystemie Meta.

Wyzwania marketera w ekosystemie Meta

Ekosystem Meta to miejsce, gdzie bez działań reklamowych coraz ciężej jest prowadzić skuteczną komunikację. Dla największych i najpopularniejszych marek wspomaganie reklamą całej lub prawie całej komunikacji jest normą już od dawna. Choć zdarza się, że można osiągnąć satysfakcjonujące zasięgi w sposób organiczny, to są to sytuacje raczej rzadkie lub dotyczące bardzo specyficznych branż.
Meta Business Suite, a konkretnie Ads Manager, który służy do ustawiania kampanii reklamowych na Facebooku czy Instagramie, nie jest narzędziem zbyt lubianym. Nie tylko często się zmienia, ale jest też dość skomplikowany i stwarza dość dużą barierę wejścia. Aby w pełni wykorzystywać jego możliwości, należy mieć sporo wiedzy teoretycznej i praktycznej.
Osoby zajmujące się mediami społecznościowymi poza swoimi dotychczasowymi zadaniami – tworzeniem treści, moderowaniem wiadomości i komentarzy, pilnowaniem kalendarza publikacji na wszystkich prowadzonych kanałach, muszą teraz często prowadzić dodatkowo działania reklamowe. W większych agencjach...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy