Biuro prasowe w LinkedIn

LinkedIn

Wszelkie narzędzia do współpracy z mediami mają sens tylko wtedy, gdy są rzeczywiście blisko dziennikarzy. Tak jest z LinkedIn, w którym zarejestrowało się ponad 5 mln Polaków – w tym sporo dziennikarzy i ludzi z ekosystemu medialnego. Eksperci PR mogą mądrze wykorzystać ten kanał komunikacji – jako miejsce dystrybucji informacji i tworzenia sieci kontaktów.

Komunikacja jako demokratyczny most

Profesjonalne relacje z dziennikarzami wpływają na współtworzenie publikacji w mediach. Eksperci od komunikacji pielęgnują więzi z dziennikarzami i liderami opinii. Tworzą niezbędny most między organizacją – np. firmą lub urzędem – a mediami i społeczeństwem. 

POLECAMY

Dzięki temu każdy zainteresowany ma dostęp do wiedzy o wydarzeniach i świecie oraz może znaleźć niezbędne informacje do wyrobienia sobie własnego zdania, co wspiera pluralistyczne społeczeństwo. Relacje z dziennikarzami zmieniają swoje formy i dziś są bardziej online. Dlatego ekspert od komunikacji powinien śledzić, gdzie jest dziennikarz, poza tradycyjnym dotarciem na jego skrzynkę e-mail lub poza rozmową telefoniczną. Skrzynka pocztowa bywa zazwyczaj przepełniona, a wykonanie telefonu do dziennikarza nie zawsze jest łatwe czy możliwe (bywa też, że mamy zbyt mało interesujące newsy).

Z własnych doświadczeń zauważyłem, że wiele informacji i materiałów ważnych dla dziennikarzy można udostępniać przez stronę marki (company page) lub konto osobiste.

Biuro prasowe online

Relacje z mediami (media relations) można budować na wielu poziomach. Posiadanie biura prasowego ułatwia taką współpracę. Dziennikarz wie, że je...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy