Dołącz do czytelników
Brak wyników

Płatna reklama na LinkedIn

Artykuł | 17 września 2018 | NR 6
0 2412

Aktualnie obserwujemy znaczny wzrost popularności LinkedIn w Polsce i na świecie. W Internecie, na konferencjach czy wydarzeniach coraz częściej mówi się o tej platformie. Zwiększyła się również aktywność samych użytkowników. Od momentu zaistnienia formatu wideo na LinkedIn pojawiła się nowa grupa linkedinowych twórców blogów wideo: linkedinvlogerów. Treści edukacyjne dotyczące LinkedIn najczęściej poruszają takie tematy, jak tworzenie profilu osobistego, kreacja wideo oraz social selling. Mało wciąż się jednak mówi o firmowej obecności, czyli tworzeniu treści firmowych i płatnej reklamie. Dziś chcę się jej przyjrzeć i zachęcić Was do skorzystania z możliwości płatnej promocji na LinkedIn. Jeśli Twoja grupa docelowa jest obecna na tej platformie, to zdecydowanie zachęcam Cię do przetestowania tych opcji. Chociaż mówi się, że jest to platforma stricte B2B, to reklama B2C również może się tu całkiem nieźle sprawdzić.

Wokół reklamy na LinkedIn urosło sporo mitów. Główna opinia mówi, że reklama na LinkedIn jest droga i generalnie niewarta swojej ceny. 

POLECAMY

Z pewnością nie należy ona do tanich – stawki za kliknięcie w porównaniu z facebookowymi są kilkukrotnie wyższe (i przy niewielkich budżetach ciężko przez to sprawdzić skuteczność). Ze swojego doświadczenia jednak wiem, że reklama na LinkedIn może być bardzo skuteczna. Z drugiej strony łatwiej tam niż w innych miejscach „przepalić” budżet. Dlatego też powstał ten artykuł – 
żeby dać Wam podstawy do uważnego startu. 

Od czego zacząć?

Jeśli chcesz wystartować z kampanią, to musisz zarządzać już stroną firmową (lub mieć jako miejsce pracy firmę, w imieniu której będziesz uruchamiać kampanię) i utworzyć biznesowe konto reklamowe. Jeśli jest już utworzone, to należy poprosić o podpięcie do niego. Reklamować posty można tylko ze stron firmowych – nie ma opcji promocji postów z profili osobowych. Sam panel reklamowy jest dosyć intuicyjny, wszystko jest w miarę jasno opisane i przechodzi się krok po kroku, od wyboru rodzaju kampanii, do jej startu. Osoba, która wcześniej zajmowała się ustawianiem kampanii na Facebooku, z pewnością szybko się tu odnajdzie. Przejdźmy po kolei przez proces budowy reklamy, przy okazji omawiając jej kluczowe aspekty.

Rodzaje reklam

Po utworzeniu konta i kliknięciu w panelu reklamowym „Stwórz kampanię” pojawia nam się menu wyboru produktów reklamowych. Przyjrzyjmy się każdemu z nich:

Rys. 1. Rodzaje reklam

 

Sponsorowana treść.

Ten rodzaj powinien być dla nas najbardziej jasny, bo znany już z innych platform...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy