Business advocacy, czyli angażowanie pracowników w rozwijanie biznesu w mediach społecznościowych

Strategie w social mediach

Choć media społecznościowe są przepełnione treściami korporacyjnymi, wciąż to aktywność ludzi, a nie firm zyskuje znacznie więcej uwagi, reakcji i komentarzy. Jak zwiększyć atrakcyjność treści firmowych, a w ślad za nią sprzedaż i napływ talentów? Pomówmy o business advocacy.

Kiedy firmy publikują

Kiedy firmy rozpoczynają aktywność w mediach społecznościowych, dzieje się dużo dobrego. Jednak, jak w każdej sytuacji, można dostrzec także kilka negatywnych następstw. Historia pokazuje pewne wyraźne trendy. Za każdym medium społecznościowym stał oryginalny pomysł. Tak było z Facebookiem, Instagramem, Pinterestem, LinkedInem, Snapchatem, Twitterem czy TikTokiem. Twórcy, przeważnie młodzi, nadają kształt swojemu rozwiązaniu, po czym rozwijają je przy wsparciu operacyjnym i finansowym inwestorów. Następnie otwierają się na firmy. Z platformy łączącej ludzi, przechodzą w platformę łączącą ludzi i przedsiębiorstwa. W ślad za firmami na scenie pojawiają się narzędzia do analityki i optymalizacji. Treści przedsiębiorców trafiają do coraz lepiej dobranego grona, również za pośrednictwem systemów reklamowych stanowiących nieodłączny element platform społecznościowych. Zamiast komentarzy i polubień zaczynamy obserwować konwersje, czyli przełożenie zachowań użytkowników na zyski. Co złego w tym trendzie? 
W zasadzie niewiele. Jednak aktywni użytkownicy mediów społeczn...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy