Trzy skuteczne strategie sprzedażowe w social mediach

Strategie w social mediach

Trudno wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez mediów społecznościowych. Choć niektórzy od lat wieszczą koniec Facebooka czy spadek znaczenia innych platform, nic nie wskazuje, by miało się to faktycznie wydarzyć w najbliższym czasie. Wręcz przeciwnie – social media wciąż rosną w siłę 
i stanowią kluczowy element działań marketingowo-sprzedażowych dla firm 
z sektora B2B, B2C, usługowych oraz produktowych. Dzięki nim mamy nie tylko szeroki dostęp do zaangażowanej publiczności, ale też ogrom możliwości, by precyzyjnie docierać do wybranych grup odbiorców, budować z nimi relację i efektywnie sprzedawać.

Te poniżej omówione trzy sprawdzone i przyszłościowe strategie sprzedażowe pozwolą Ci w pełni wykorzystać potencjał social mediów w 2025 r. Choć każda z nich opiera się na nieco innych założeniach i etapach ścieżki klienta, łączy je jeden wspólny mianownik: konsekwentne budowanie świadomości, zaufania oraz wartości dla Twoich odbiorców – od pierwszego kontaktu aż po finalizację transakcji. Poznaj więc webinary i autowebinary, lejki marketingowe tworzone wokół bezpłatnych treści oraz kampanie okienkowe, które razem mogą zapewnić Ci przewagę konkurencyjną w coraz bardziej złożonym świecie sprzedaży online.

Webinary i autowebinary jako potężne narzędzie edukacyjne i sprzedażowe

Webinary i autowebinary (czyli nagrane wcześniej, w pełni zautomatyzowane materiały wideo) to jedna z najbardziej angażujących form kontaktu z potencjalnymi klientami. Co więcej, doskonale sprawdzają się w social mediach, gdzie łatwo o przyciągnięcie uwagi za pomocą ciekawej zapowiedzi, reklamy czy transmisji na żywo.

Istotność odpowiedniego tematu i wartości merytorycznej

Kluczową sprawą przy przygotowaniu webinaru (lub autowebinaru) jest wybór tematu atrakcyjnego dla konkretnej grupy docelowej. Zastanów się, co interesuje Twoich klientów i jakie problemy możesz dla nich rozwiązać. Webinary muszą wnieść realną wartość – pomóc uczestnikom w zrozumie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy