Powrót do offline, hiperpersonalizacja i relacja z AI – co czeka marki w 2025 roku

Strategie w social mediach

Szykuje się kilka marketingowych niespodzianek. Bycie offline wraca do łask, rozrywka przyciąga uwagę, a konsumenci szukają hiperpersonalizacji w produktach. Relacja ze sztuczną inteligencją? Cóż, jest… jeszcze bardziej skomplikowana niż rok temu. Branża zmienia się w zawrotnym tempie, a kluczem do sukcesu jest umiejętność wczucia się w potrzeby odbiorców i szybkie reagowanie na trendy. A jakie będą trendy na rok 2025 w marketingu? Jak możesz je wykorzystać?

Po co śledzić trendy?

Z początkiem roku na blogach, w social mediach i w gazetach znajdzie się pełno podsumowań, planów, porad i opisów trendów. Po co właściwie je śledzić? Bo to jest trochę jak sprawdzanie prognozy pogody przed wyjściem – pozwala lepiej przygotować się na to, co będzie. Dzięki trendom wiesz, co aktualnie interesuje ludzi, jakie zmiany zachodzą w ich życiu i jak możesz odpowiedzieć na nowe potrzeby. To nie tylko inspiracja, ale sposób, by nadążyć za zmieniającym się światem i nie zgubić się w tłumie.

Trendy to też wspaniałe narzędzie, aby wyróż-
nić się na rynku. Pokazują, co działa, co jest „na czasie” i gdzie warto skierować swoją uwagę. Marki, które je śledzą, lepiej rozumieją swoich odbiorców i mają większe szanse, by zbudować z nimi prawdziwą relację. W końcu kto nie chce być tym, kto zna potrzeby swoich klientów, zanim jeszcze je wypowiedzą? Kimś, kto jest na fali trendów, a nie z opóźnieniem na nie odpowiada, gdy już są przesycone?

No i przede wszystkim – trendy dają przewagę. Zamiast działać na oślep, wiesz, co może przynieść sukces i unikasz błędów. Lepiej być o krok do przodu niż zostać w tyle.

Trend 1. – Joy of Missing Out (JOMO)

Nasze życie toczy się przed ekranami, ale w 2025 r.
coraz więcej osób powie temu „dość”. Zamiast niekończącego się scrollowania i powiadomień, wybiorą świadome odłączenie się od technologii i będą szukać radości w świecie offline. Jest o co walczyć, bo 46% Polaków spędza codziennie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy