Elementy, które powinny się znaleźć w Twojej strategii marketingowej w 2025 r.

Strategie w social mediach

Social media to już od dawna coś więcej niż tylko miejsce do publikowania
prostych postów i zdjęć. Stały się krytycznym zasobem dla marek, w którym firmy mogą budować lub tracić lojalność konsumentów. Wraz z rozwojem kanałów, formatów i narzędzi coraz bardziej rosną oczekiwania klientów. Przede wszystkim oczekiwania te dotyczą większej autentyczności i personalizacji doświadczeń, jakie oferują marki. Mimo że niektóre zmiany w zachowaniach klientów są subtelne, zauważenie ich może przyczynić się do lepszej efektywności zespołów marketingowych oraz wyprzedzenia konkurencji. Spójrz na 
listę sześciu najważniejszych trendów, które powinny znaleźć się w komunikacji marketingowej na 2025 r. 

Zrównoważony i etyczny branding

Coraz częściej konsumenci wybierają marki, których wartości rezonują z ich własnymi przekonaniami. Szczególnie dotyczy to wartości płynących ze zrównoważonego rozwoju, społecznej odpowiedzialności i zaangażowania. Brandy, które w przejrzysty i spójny sposób realizują tę politykę, zyskują zaufanie i lojalność konsumentów, a co jeszcze bardziej istotne – budują emocjonalną więź ze swoimi odbiorcami. Konsumenci utożsamiają się z marką, która realizuje bliskie im postawy. Działania te muszą być autentyczne, ponieważ konsumenci są wyjątkowo wrażliwi na najmniejsze próby manipulacji na tym polu. W przypadku niepowodzenia czy pot-
knięcia ważna jest szybka reakcja brandu, przyzna-
nie się do pomyłki i naprawa, co pozwoli przekuć 
negatywne zdarzenie w mniej dotkliwe w skutkach. 

Jak to osiągnąć?

  • Bądź otwarty i transparentny na temat swoich działań – informuj z wyprzedzeniem.
  • Dziel się storytellingiem i opowiadaj za pomocą historii o swojej gałęzi biznesu, swoich produktach, łańcuchu dostaw.
  • Wyjaśniaj, na czym polega Twoje zaangażowanie w redukcję odpadów czy śladu węglowego.
  • Opowiedz,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy