Zrównoważony i etyczny branding
Coraz częściej konsumenci wybierają marki, których wartości rezonują z ich własnymi przekonaniami. Szczególnie dotyczy to wartości płynących ze zrównoważonego rozwoju, społecznej odpowiedzialności i zaangażowania. Brandy, które w przejrzysty i spójny sposób realizują tę politykę, zyskują zaufanie i lojalność konsumentów, a co jeszcze bardziej istotne – budują emocjonalną więź ze swoimi odbiorcami. Konsumenci utożsamiają się z marką, która realizuje bliskie im postawy. Działania te muszą być autentyczne, ponieważ konsumenci są wyjątkowo wrażliwi na najmniejsze próby manipulacji na tym polu. W przypadku niepowodzenia czy pot-
knięcia ważna jest szybka reakcja brandu, przyzna-
nie się do pomyłki i naprawa, co pozwoli przekuć
negatywne zdarzenie w mniej dotkliwe w skutkach.
Jak to osiągnąć?
- Bądź otwarty i transparentny na temat swoich działań – informuj z wyprzedzeniem.
- Dziel się storytellingiem i opowiadaj za pomocą historii o swojej gałęzi biznesu, swoich produktach, łańcuchu dostaw.
- Wyjaśniaj, na czym polega Twoje zaangażowanie w redukcję odpadów czy śladu węglowego.
- Opowiedz,...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!