Problem z reklamami na Facebooku
Po pierwsze – bardzo możliwe, że jesteś zaskoczony tym, jak krótko wystarczy przewijać, aby trafić na każdą kolejną reklamę. Najczęściej pojawiają się one co 4.–5. post.
POLECAMY
Po drugie – czy zwróciłeś uwagę na to, że 90% reklam jest bardzo do siebie podobna?
Teraz przyszedł czas na najważniejszą część naszego ćwiczenia – odpowiedz sobie na kilka pytań i wyciągnij z nich wnioski.
- Jaki odsetek reklam, które przed chwilą widziałeś, faktycznie przykuło Twoją uwagę?
- Jaki odsetek z nich sprawił, że chciałeś dowiedzieć się więcej?
- Jaki odsetek z nich był dobrze dopasowany do Ciebie i faktycznie mówił o Twoich bólach lub potrzebach?
A z drugiej strony…
- Jaki odsetek z reklam był dla Ciebie niezrozumiały?
- Jaki odsetek z nich zanudził Cię na śmierć pierwszym zdaniem?
- Jaki odsetek z nich widziałeś już kolejny, 37. raz w tym tygodniu?
Takie świadome obserwowanie poczynań innych marketingowców może Cię wiele nauczyć o tym, jak powinny (i jak nie powinny!) wyglądać Twoje reklamy.
Co dobre reklamy robią właściwie?
Podejrzewam, że w trakcie tych 5 minut zacząłeś zauważać cechy wspólne między reklamami, które Ci się podobają. I właśnie tym cechom będzie po-
święcony ten artykuł.
Jest bowiem kilka kryteriów, które powinna spełniać reklama w tak popularnym medium, aby osiągać ponadprzeciętne wyniki.
Ten artykuł możesz w pewnym sensie traktować jako checklistę. Jeżeli uważasz, że Twoja reklama nie przynosi takich wyników, jakie powinna, możesz zawsze w...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!