Cechy skutecznej reklamy na Facebooku

Sprzedaż w social mediach

Zróbmy krótkie ćwiczenie. Odpal swojego Facebooka. Jeżeli masz AdBlocka, wyłącz go. Zacznij scrollować. Zatrzymuj się tylko wtedy, gdy widzisz reklamę. Przyjrzyj się jej, a później zacznij znów scrollować i poszukaj następnej. Poświęć na to 5 minut i wróć do tego artykułu. Serio.

Problem z reklamami na Facebooku

Po pierwsze – bardzo możliwe, że jesteś zaskoczony tym, jak krótko wystarczy przewijać, aby trafić na każdą kolejną reklamę. Najczęściej pojawiają się one co 4.–5. post.

POLECAMY

Po drugie – czy zwróciłeś uwagę na to, że 90% reklam jest bardzo do siebie podobna?

Teraz przyszedł czas na najważniejszą część naszego ćwiczenia – odpowiedz sobie na kilka pytań i wyciągnij z nich wnioski. 

  • Jaki odsetek reklam, które przed chwilą widziałeś, faktycznie przykuło Twoją uwagę? 
  • Jaki odsetek z nich sprawił, że chciałeś dowiedzieć się więcej? 
  • Jaki odsetek z nich był dobrze dopasowany do Ciebie i faktycznie mówił o Twoich bólach lub potrzebach?

A z drugiej strony…

  • Jaki odsetek z reklam był dla Ciebie niezrozumiały?
  • Jaki odsetek z nich zanudził Cię na śmierć pierwszym zdaniem?
  • Jaki odsetek z nich widziałeś już kolejny, 37. raz w tym tygodniu?

Takie świadome obserwowanie poczynań innych marketingowców może Cię wiele nauczyć o tym, jak powinny (i jak nie powinny!) wyglądać Twoje reklamy. 

Co dobre reklamy robią właściwie?

Podejrzewam, że w trakcie tych 5 minut zacząłeś zauważać cechy wspólne między reklamami, które Ci się podobają. I właśnie tym cechom będzie po-
święcony ten artykuł.

Jest bowiem kilka kryteriów, które powinna spełniać reklama w tak popularnym medium, aby osiągać ponadprzeciętne wyniki. 

Rys. 1. Przykład narzędzia służącego do blokowania reklam 

Ten artykuł możesz w pewnym sensie traktować jako checklistę. Jeżeli uważasz, że Twoja reklama nie przynosi takich wyników, jakie powinna, możesz zawsze w...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy