Co jest teraz modne w influencer marketingu?

Influencer marketing

Choć początki polskiej blogosfery sięgają początków XXI w., to influencer marketing jest nadal bardzo świeżym tematem. Stosunkowo nowa branża, która charakteryzuje się dynamicznym rozwojem, niesie za sobą szanse dla marketerów, którzy mogą wykorzystać alternatywne źródła promocji różnych usług i produktów. Obecne trendy pokazują, że przez najbliższych kilka lat nadal będzie bardzo głośno o influencerach.

Dlaczego influencer marketing jest popularny?

Konkurencyjność, nasycenie rynku oraz niekończący się strumień płynących informacji spowodowały, że przedostanie się z komunikatem marketingowym jeszcze nigdy nie było tak trudne. Obecnie głównym powodem niepowodzeń kampanii marketingowych są blokery reklam oraz coraz wyższa świadomość zakupowa konsumentów i jednocześnie ich malejąca podatność na dotychczas działające chwyty marketingowe. Marketerzy intensywnie poszukują zatem alternatywnych źródeł promocji marek, produktów czy usług. Jednym ze skuteczniejszych sposobów jest influencer marketing, który staje się coraz bardziej powszechny, nie tylko wśród marek regularnie i od dawna współpracujących z internetowymi twórcami, ale także dla nowo powstałych brandów i firm. Poszukiwanie realnych kanałów reklamowych, wykorzystanie zasięgów oraz zaangażowanie influencerów spowodowane są wciąż rosnącą grupą użytkowników przeglądających internet w wersji mobile oraz spędzających coraz więcej czasu w mediach społecznościowych. Jak prognozuje Mediakix, wartość rynkowa influencer marketingu do 2020 r. osiągnie pułap 5–10 mld dolarów1.

POLECAMY

Od lat można obserwować dynamiczny wzrost zainteresowania...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy