Efektywna komunikacja, czyli jak zacząć sprzedawać więcej w E-Commerce

Sprzedaż w social mediach

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak to jest, że niektóre sklepy internetowe generują miesięcznie milionowe przychody, a znaczna większość nie może wyjść z pułapu kilkudziesięciu tysięcy? Co wpływa na skalowanie przychodu w e-commerce? Czy wzrost budżetów reklamowych proporcjonalnie wpłynie na wzrost zakupów bez utraty poziomu zwrotu z inwestycji w reklamę? Odpowiedź na te i kilka innych pytań znajdziesz w poniższym artykule.

Dzięki pandemii, która spowodowała wzmożony ruch użytkowników w internecie, branża e-commerce na całym świecie zaczęła przeżywać swoją drugą młodość. W sieci zaczęło pojawiać się coraz więcej sklepów internetowych walczących o uwagę swoich odbiorców. Konkurencja nieustannie rośnie, a kilkanaście sklepów i kilkaset komunikatów reklamowych jednocześnie bije się o względy tego samego klienta. Lecz jak to jest, że jedne marki wychodzą z tego pojedynku z podniesioną rękawicą, a raczej pełnym koszykiem, a inne odpadają w przedbiegach...?

POLECAMY

Ścieżka zakupowa konsumenta

Każdy użytkownik, nabywający coś za pośrednictwem internetu, każdorazowo przed podjęciem decyzji zakupowej przechodzi przez indywidualny proces zakupowy. Proces ten podzielony jest na kilka etapów, przez które klient musi przejść, zanim dokona finalnej transakcji.

Każdy z etapów definiuje jego aktualny poziom potrzeby zakupowej. W literaturze możemy wyróżnić wiele rodzajów lejków marketingowych, dostosowanych do potrzeb danej branży. Jednym z najbardziej popularnych jest model AIDA. Co oznacza ten akronim i jak, zgodnie z tą techniką marketingową, wygląda zestaw kolejnych reakcji klienta wobec produktu?

  1. Etap pierwszy odpowiada budowaniu świadomości – to w tym miejscu pozwalamy potencjalnemu klientowi poznać naszą markę i nasze produkty, lepiej się im przyjrzeć. To także tutaj, często za pomocą edukacji i wzbudzenia zainteresowania, zaczynamy wpływać na budowanie potrzeby zakupowej. Odpowiednio mocno zbudowana pozycja na tym etapie pozwoli stać się jednym z pierwszych wyborów na poziomie podświadomości klienta, podczas powstania potrzeby i późniejszego zastanawiania się nad zakupem, którą porównywalnie konkurencyjną ofertę wybrać. Dlatego to jeden z najważniejszych etapów lejka marketingowego.
  2. Etap drugi, czyli budowanie zainteresowania – to moment, w którym chcemy wzbudzić uwagę i zaciekawić klienta naszą firmą lub ofertą produktową, pozwalając je bliżej poznać i polubić. Tutaj oprócz samego budowania zainteresowania kluczowe jest też wpłynięcie na za...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy