Ekspansja szwedzkiego detalisty, czyli jak wykorzystać social media do podbicia światowych rynków

Success stories

Szwedzka marka NA-KD jest jedną z dwudziestu najszybciej rozwijających się firm w Europie. Sama mówi o sobie, że jest nowatorska w kreowaniu contentu w social mediach. Już przez pierwszy rok swojej działalności rozbudowała profil na Instagramie do 700 tys. obserwujących. Obecnie ma 2,3 mln followersów na Instagramie oraz 622 tys. obserwujących na Facebooku, a także rzeszę brand ambasadorów rozproszonych na całym świecie. W artykule podzielę się z tobą inspiracją, którą można zaczerpnąć, oberwując tak prężnie rozwijającą się markę.

NA-KD powstała w 2015 roku jako detalista działający w e-commerce branży modowej. Targetem marki są głównie milenialsi, a misją oferowanie najmodniejszych kolekcji modowych w przystępnej cenie. Aktualnie NA-KD sprzedaje również pod marką własną. W 2018 roku, czyli zaledwie 3 lata po założeniu, NA-KD podwyższyła swoje obroty aż o 95% w porównaniu do roku poprzedniego i zamknęła rok sprzedażowy w kwocie 78 mln EUR.

POLECAMY

ys. 1 . P rofi l fi rmy N A-KD n a I nstagramie.
Źródło: @nakdfashion

Mikrosiła

Niewątpliwie siłą NA-KD są mikroinfluencerzy i to dzięki nim marka w tak krótkim czasie osiągnęła duży wzrost, a także ekspandowała na zagraniczne rynki. Początkowo NA-KD współpracowała ze znanymi influencerami, jednak dosyć szybko marka zdała sobie sprawę, że poziom ich zaangażowania jest niski, a zwrot 
z inwestycji niesatysfakcjonujący. Obrała więc całkowicie inny kierunek i skupiła się na współpracy z mikroinfluencerami. Ivana Vrbenski, współzałożycielka NA-KD, wspomniała kiedyś w wywiadzie, że chcąc...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy