Glossier – piękno w autentyczności, czyli jak kosmetycznej marce udało się zbudować 2,4 mln społeczność

Success stories

Glossier to marka kosmetyczna, która sama o sobie mówi, że jest ekosystemem piękna napędzanym przez ludzi. Za całym pomysłem i kreacją stoi 35-letnia Emily Weiss.

W 2010 r., pracując jako asystentka w „Vogue”, założyła kosmetycznego bloga Into The Gloss, który w tamtym okresie był wszystkim, czego potrzebowały czytelniczki portalów beauty – zawierał rekomendacje kosmetyków od najpopularniejszych gwiazd i modelek. Marka Glossier zrodziła się natomiast z potrzeby – Weiss zauważyła, że polecane marki są za drogie, dlatego pokusiła się o stworzenie linii kosmetyków dostępnych na każdą kieszeń. Firma powstała w 2014 r., a między 2015 a 2016 r. zanotowała aż 600% wzrost. Wprost proporcjonalnie do przychodów rosła też liczba followersów. 

POLECAMY

Narodziny na Instagramie

Podczas wywiadu z „Enterpreneur” Weiss powiedziała: Użyliśmy Instagrama do launchu Glossier i to jest miejsce, które kształtuje tę markę. Nie oznacza to jednak, że firma ta nie jest aktywna na innych kanałach w social mediach. Ma fanpage na Facebooku i konto na Twitterze, na których postuje kilka razy dziennie, natomiast to właśnie Instagram jest dla Glossier miejscem strategicznym. Nie bez powodu – obserwuje ich ponad 2,4 mln followersów. Glossier przyciągnęło aż 15 tys. obserwatorów jeszcze przed oddaniem do...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy