Dołącz do czytelników
Brak wyników

Facebook marketing

16 lutego 2021

NR 19 (Luty 2021)

Facebook Dating, czyli nowa aplikacja randkowa

6

Czy zamknięcie miejsc, w których z łatwością mogliśmy poznać nowych ludzi, spowodowało, że ludzie zrezygnowali z poszukiwań? Wręcz przeciwnie! Wszyscy pragnący nowych znajomości przenieśli się do świata wirtualnego. Odpowiedzią na ten randkowy trend jest nowa aplikacja Facebook Dating, która pozwala odszukać drugą połówkę bez wychodzenia z domu. Czy aplikacja będzie godnym konkurentem randkowych liderów? Wszystko zależy od reakcji użytkowników.

Pilotażowe testy nowej funkcji do randkowania rozpoczęły się już w 2018 roku, by w październiku 2020 roku dotrzeć do polskich użytkowników Facebooka. Od tego czasu internauci mogą korzystać z nowej aplikacji randkowej dostępnej z poziomu telefonu.

POLECAMY

Facebook Dating jest bezpośrednią konkurencją lidera wśród platform do poznawania partnerów – Tindera. W 2018 roku podczas corocznej konferencji Facebook Developer Conference – F8, szef portalu Mark Zuckerberg podkreślił, że nowa funkcja będzie mieć jedną fundamentalną różnicę: Facebook Dating nie będzie się opierał na przesuwaniu potencjalnego partnera do rozmowy w lewo lub prawo na podstawie jednego zdjęcia. Możliwość szukania drugiej połówki opiera się głównie na zestawieniu podobnych zainteresowań. Facebook nie namawia do umawiania się w świecie rzeczywistym, czego dowodem jest moduł wirtualnych randek stworzony do wideorozmów.

Aplikacja dopasowuje użytkowników m.in. na podstawie algorytmu i zachowań na platformie. 

Aplikacja jest odpowiedzią na poszukiwanie kontaktu z innymi ludźmi w dobie pandemii, gdy trudniej o nowych znajomości. Dzięki temu użytkownicy chętnie zaczęli korzystać z kolejnej funkcji, która może pomóc odnaleźć bratnią duszę.

Możliwości aplikacji

Z aplikacji można skorzystać jedynie z poziomu urządzenia mobilnego. Facebook Dating znajdziemy po kliknięciu trzech poziomych kresek po prawej stronie na górze lub dole ekranu (w zależności od systemu operacyjnego telefonu), a następnie wybraniu zakładki Randki, oznaczonej sercem.

 Rys. 1. Jak uruchomić aplikację Facebook Dating

Co ciekawe, konto nie musi być bezpośrednio połączone z naszym kontem na Facebooku – możemy tam umieścić inne zdjęcia niż te na profilu i ograniczyć liczbę informacji na swój temat do minimum. Jeśli wyrazimy na to zgodę, możemy posłużyć się informacjami ze swojego konta, na przykład udostępnić Stories z Facebooka czy Instagrama.

W założeniu aplikacja ma szukać dla nas partnerów spoza naszych znajomych, lecz dzięki funkcji Listy sympatii (Secret Crush) możemy dodać aż 9 kontaktów z Facebooka oraz Instagrama, którymi bylibyśmy potencjalnie zainteresowani. Osoby te dowiedzą się o swojej obecności na liście tylko wtedy, gdy sami nas do niej dodadzą. Inaczej jest w sytuacji, w której po prostu zaznaczamy, że jesteśmy zainteresowani użytkownikiem (bez dodawania go na listę Secret Crush) – ta informacja jest przekazywana dalej od razu.

Usługa randkowa pozwala również na filtrowanie wyników wyszukiwania na podstawie parametrów, takich jak lokalizacja, płeć, zainteresowania, grupy, do których należy potencjalny/potencjalna partner/partnerka, wydarzenia, w których uczestniczy czy nawet na podstawie poglądów religijnych. Aplikacja dopasowuje nas do konkretnych użytkowników na podstawie algorytmu i zachowań na platformie, ale opiera się również ma udostępnionych przez nas dane.

Rys. 2. Aplikacja podpowiada, kim możesz być zainteresowany

Facebook Dating ma również wbudowany komunikator, który pozwala na wysyłanie wyłącznie wiadomości tekstowych, a więc nie można wysyłać zdjęć, linków ani filmów, co jest zabezpieczeniem przed nadużyciami i spamem. Oferuje on także proste narzędzie do blokowania niechcianych kontaktów. Z kolei funkcja Udostępnij swoje plany ma ułatwić internautom udostępnianie swojej lokalizacji, gdy zdecydują się pójść z kimś na randkę.

Główny konkurent Facebook Dating – Tinder utrzymuje się z mikropłatności i subskrypcji, czyli opcji premium, które ułatwiają znalezienie pary. Facebook nie planuje wprowadzenia opcji płatnych, największą bowiem wartością dla platformy są nasze dane.

Jakie przekazujesz dane 

Informacje, takie jak imię i wiek, które widoczne są w randkowym profilu, pochodzą z naszego konta na Facebooku. Tych informacji nie można edytować w Randkach. Nazwisko pozostaje niewidoczne. Nasza płeć i preferencja wyszukiwania są ukryte. Informacje, takie jak lokalizacja, zawód, grupy, wydarzenia i poglądy religijne udostępniane są dobrowolnie. To użytkownik decyduje o zakresie danych, jaki chcę udostępnić w aplikacji. Warunkiem jest co najmniej jedno zdjęcie profilowe.

Facebook zapewnia również, że nasi znajomi się nie dowiedzą, że korzystamy z aplikacji. Nie sugeruje nam par z listy naszych znajomych ani nie powiadamia ich, że dołączyliśmy do aplikacji. Jeśli jednak zależy nam na tej opcji, możemy włączyć opcję Sugeruj znajomych. Osoby, które lubimy, lub te do nas dopasowane nie pojawią się na naszej tablicy ani tablicy Aktualności. Co więcej, każda osoba, którą zablokujemy, również nie pojawi się nam w propozycjach.

 Rys. 3. Zasady korzystania z aplikacji 

W kwestii bezpieczeństwa...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy