Dołącz do czytelników
Brak wyników

Otwarty dostęp , Innowacje w marketingu

4 marca 2019

NR 9 (Luty 2019)

Gaming - Minecraft - Jak budować świadomość i zaangażowanie produktów skierowanych do dzieci?

0 115

Minecraft to tytuł, o którym słyszał prawie każdy. To gra, która uczy współpracy, odpowiedzialności i pozwala dzieciom przenieść swoją kreatywność do cyfrowego świata. Taka lekcja plastyki czy techniki, ale w tym przypadku nauczyciel jest często rówieśnikiem, którego dziecko wybiera samo, a potem godzinami ogląda w telefonie, jak jego idol dzieli się miłością do tej samej, kultowej już gry Minecraft, gdzie w budowaniu nie ma praktycznie żadnych ograniczeń. Wystarczy wyobraźnia przestrzenna i pomysły, którymi użytkownicy codziennie zasypują specjalnie przygotowane serwery. Minecraft jest grą zdecentralizowaną, przez co gracze nie grają w jednym świecie, ale na różnych serwerach – Polacy głównie na polskich. Dla fanów ważne jest to, aby grać na serwerach ich „nauczycieli”.

Obecność marki w takim otoczeniu ma praktycznie same pozytywne efekty. Przedstawię możliwości realizacji takich działań, opierając się na kilku kampaniach zrealizowanych z Youtuberem. Najpopularniejsi w Polsce wśród dzieci, które śledzą jego kanał, są RoxMB (1,3 mln subskrybentów), Vito Minecraft (1,5 mln subskrybentów) i GPlay (1,1 mln subskrybentów). Subskrybentami są głównie chłopcy (ponad 60% wszystkich widzów), którzy są fanami gry Minecraft. Popularność na YouTubie nie bierze się z niczego, RoxMB przez 7 lat działań opublikował ponad 1300 filmów dotyczących Minecrafta! W tych materiałach są ciekawostki, podpowiedzi oraz przechodzenie przez różne mapy. Olbrzymim wyróżnieniem dla fanów jest chwila, gdy twórca w kolejnym odcinku gra w świecie stworzonym przez jednego z nich.

 

Wskazówka

Współpracując z twórcami/gamerami, trzeba im przede wszystkim zaufać i brać pod uwagę ich punkt widzenia. Mają olbrzymią wiedzę w zakresie możliwości świata gry. Są też profesjonalnie przygotowani technicznie oraz potrafią doskonale nagrywać i montować materiały wideo.

 
Najlepsi przez lata wyrobili sobie wysokiej jakości warsztat, również tembr głosu, który pozwala im prowadzić kanał na profesjonalnym poziomie. Oni najlepiej znają swoich fanów i wiedzą, jakie treści są przez nich pożądane, a te, które mogą się spotkać z ich nieprzyjaznym odbiorem, od razu odrzucają. Dlatego częstym i bardzo atrakcyjnym wyborem jest konkurs na budowanie, w ramach którego marka nagradza zwycięzców.


 

Najpopularniejsze formy współpracy z gamerami Minecraftowymi:

  • Unboxing – rozpakowanie produktu oraz zaprezentowanie jego cech.
  • Budowanie – konkurs polegający na budowaniu świata zainspirowanego marką.
  • Gra – konkurs polegający nie tylko na zbudowaniu świata, ale również na przygotowaniu zadań, które gracz ma wykonać, spotykaniu postaci oraz wykonywaniu misji.

 

W ramach konkursu na budowanie ważnych jest kilka elementów. Kluczowy jest pomysł, wyzwanie, czyli wytyczne dotyczące tego, co dzieci powinny zbudować w świecie Minecrafta, oraz atrakcyjne nagrody. Najlepiej żeby budowle te korelowały ze światem marki. Przykładowo, w kampanii owocowej wody smakowej dla dzieci Oshee Vitamin Junior celem było zbudowanie stadionów sportowych. Ambasadorem Oshee jest sam Robert Lewandowski, a dodatkowo marka wspiera sportowców różnych dyscyplin, był to więc naturalny wybór.



 

Rys. 1. Sklep z napojami Oshee na stadionie zbudowanym w grze

 

Rys. 2. Stadion zbudowany w konkursie marki Oshee, a nad nim sterowiec z logo marki

 

 Rys. 3. „Bo piłka jest okrągła…” :-) Murawa na stadionie z...

Pełny artykuł jest dostępny dla zalogowanych użytkowników.

Załóż konto lub zaloguj się do portalu i czytaj materiały bez ograniczeń.
Czekają na Ciebie inspirujące treści dotyczące prowadzenia komunikacji i promocji w mediach społecznościowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy