Gaming - Minecraft - Jak budować świadomość i zaangażowanie produktów skierowanych do dzieci?

Otwarty dostęp Komunikacja w social mediach

Minecraft to tytuł, o którym słyszał prawie każdy. To gra, która uczy współpracy, odpowiedzialności i pozwala dzieciom przenieść swoją kreatywność do cyfrowego świata. Taka lekcja plastyki czy techniki, ale w tym przypadku nauczyciel jest często rówieśnikiem, którego dziecko wybiera samo, a potem godzinami ogląda w telefonie, jak jego idol dzieli się miłością do tej samej, kultowej już gry Minecraft, gdzie w budowaniu nie ma praktycznie żadnych ograniczeń. Wystarczy wyobraźnia przestrzenna i pomysły, którymi użytkownicy codziennie zasypują specjalnie przygotowane serwery. Minecraft jest grą zdecentralizowaną, przez co gracze nie grają w jednym świecie, ale na różnych serwerach – Polacy głównie na polskich. Dla fanów ważne jest to, aby grać na serwerach ich „nauczycieli”.

Obecność marki w takim otoczeniu ma praktycznie same pozytywne efekty. Przedstawię możliwości realizacji takich działań, opierając się na kilku kampaniach zrealizowanych z Youtuberem. Najpopularniejsi w Polsce wśród dzieci, które śledzą jego kanał, są RoxMB (1,3 mln subskrybentów), Vito Minecraft (1,5 mln subskrybentów) i GPlay (1,1 mln subskrybentów). Subskrybentami są głównie chłopcy (ponad 60% wszystkich widzów), którzy są fanami gry Minecraft. Popularność na YouTubie nie bierze się z niczego, RoxMB przez 7 lat działań opublikował ponad 1300 filmów dotyczących Minecrafta! W tych materiałach są ciekawostki, podpowiedzi oraz przechodzenie przez różne mapy. Olbrzymim wyróżnieniem dla fanów jest chwila, gdy twórca w kolejnym odcinku gra w świecie stworzonym przez jednego z nich.

POLECAMY

 

Wskazówka

Współpracując z twórcami/gamerami, trzeba im przede wszystkim zaufać i brać pod uwagę ich punkt widzenia. Mają olbrzymią wiedzę w zakresie możliwości świata gry. Są też profesjonalnie prz...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy