Influencer marketing potrzebuje dobrego PR-owca

Influencer marketing

Jak to jest, że rynek influencer marketingu odnotowuje ogromne wzrosty (szacowane 15 mld dolarów w 2022 r.!), a jednocześnie youtuber i influencer (ramię w ramię z politykiem) są najmniej poważanymi zawodami? Czy przyspieszona transformacja cyfrowa i, co za tym idzie, gigantyczny rozwój platform społecznościowych, zostawiły daleko w tyle nastroje społeczne? A może to tylko medialna wojna pokoleń (i ankietowanych)?

Influencer marketing rośnie w siłę

Influencer marketing to niesamowicie dochodowy biznes. Według danych Influencer Marketing Hub rynek wzrósł z 1,7 mld dolarów w 2016 r. do 9,7 mld dolarów w 2020 r. W 2021 r. wartość rynku wyniosła 13,8 mld dolarów. Przewiduje się, że w tym roku branża urośnie do wartości 16,4 mld dolarów. Z czego wynika tak szybki rozwój influencer marketingu?

POLECAMY

Jest to głównie efekt globalnej pandemii i jej wpływu na kształtowanie zachowań konsumenckich. Przenieśliśmy zakupy do digitalu, a przede wszystkim na platformy społecznościowe. W tych warunkach rozwinął się chociażby trend live commerce, czyli zakupy na żywo podczas transmisji w social mediach, prowadzone najczęściej przez influencerów.

Wzrost całej branży przypisywany jest też rosnącej popularności krótkich formatów wideo w social mediac...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy