Jak dotrzeć do pokolenia Z i zaangażować je w komunikację korporacyjną marki?

Content marketing w social mediach Otwarty dostęp

Marketerzy dysponują wieloma narzędziami umożliwiającymi precyzyjne dotarcie do grupy docelowej, segmentowanie i monitorowanie prowadzonych działań. Wydawałoby się, że komunikacja z pokoleniem Z jest dziecinnie prosta. Nic bardziej mylnego.

Charakterystyka pokoleń

Pokolenia wchodzące na rynek pracy spędzają sen z powiek pracodawców. Wystarczy wypowiedzieć (lub wpisać w wyszukiwarkę) słowa kluczowe, takie jak „millenialsi” lub „pokolenie”, aby wejść w dyskusje oscylujące wokół przeciwników lub entuzjastów najmłodszych pokoleń. Można mieć skrajne opinie, ale bez względu na to, po której stronie barykady się stoi, trzeba znaleźć wspólny język i nauczyć się komunikować z osobami wychowanymi w innej rzeczywistości, mającymi inne wartości i inny pomysł na siebie. 

POLECAMY

Kim są? Co ich ukształtowało? Jakie mają wartości? 
Zacznijmy od uporządkowania zagadnienia „pokolenia”. Stosowane powszechnie i naukowo definicje bazują na różnych podejściach. Bardzo często stosuje się je również zamiennie ze słowem „generacja”. Podejście zaproponowane przez Giddensa (2012) określa pokolenie jako osoby urodzone i żyjące w tym samym czasie oraz mające podobne doświadczenia. Idąc tym tropem można przyjąć, że w Polsce aktywne na rynku pracy są cztery pokolenia: Baby Boomers, pokolenie X, pokolenie Y i pokolenie Z. 

Koncentrując się na wywołanym do tablicy pokoleniu Z, zacznijmy od wydarzeń historycznych, które je ukształtowały o...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy