Charakterystyka pokoleń
Pokolenia wchodzące na rynek pracy spędzają sen z powiek pracodawców. Wystarczy wypowiedzieć (lub wpisać w wyszukiwarkę) słowa kluczowe, takie jak „millenialsi” lub „pokolenie”, aby wejść w dyskusje oscylujące wokół przeciwników lub entuzjastów najmłodszych pokoleń. Można mieć skrajne opinie, ale bez względu na to, po której stronie barykady się stoi, trzeba znaleźć wspólny język i nauczyć się komunikować z osobami wychowanymi w innej rzeczywistości, mającymi inne wartości i inny pomysł na siebie.
Kim są? Co ich ukształtowało? Jakie mają wartości?
Zacznijmy od uporządkowania zagadnienia „pokolenia”. Stosowane powszechnie i naukowo definicje bazują na różnych podejściach. Bardzo często stosuje się je również zamiennie ze słowem „generacja”. Podejście zaproponowane przez Giddensa (2012) określa pokolenie jako osoby urodzone i żyjące w tym samym czasie oraz mające podobne doświadczenia. Idąc tym tropem można przyjąć, że w Polsce aktywne na rynku pracy są cztery pokolenia: Baby Boomers, pokolenie X, pokolenie Y i pokolenie Z.
Koncentrując się na wywołanym do tablicy pokoleniu Z, zacznijmy od wydarzeń historycznych, które je ukształtowały oraz charakt...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!