Od czego zacząć?
Format
Przed przystąpieniem do tworzenia treści należy zadbać o jej odpowiedni format. W tym przypadku wiele portali społecznościowych wychodzi naprzeciw twórcom, oferując szeroką gamę form, w które można ubrać treść. Obecnie największy potencjał viralowy mają te zaprezentowane w formie wizualnej, a w szczególności wideo. Dzieje się tak, ponieważ:
- wiele portali społecznościowych obdarza wideo większymi zasięgami,
- spośród wszystkich formatów wideo jest najbardziej dynamiczne, a dzięki temu ma większe szanse przebić się przez szum informacyjny,
- wideo może prezentować informacje za pomocą obrazu i dźwięku jednocześnie, czyli walczyć o uwagę odbiorcy ze zdwojoną siłą,
- to jeden z najlepszych formatów służących do wywoływania emocji.
Jakość
Estetyczne treści w social mediach wiodą prym. Jak wiadomo, diabeł tkwi w szczegółach, dlatego treść powinna zostać maksymalnie dopracowana przed publikacją. Jednak istnieją sytuacje, w których marki wchodzą w posiadanie materiału zrobionego spontanicznie. To może być zdjęcie czy filmik nagrany telefonem, gdzie znany piłkarz wchodzi do małego zakładu fryzjerskiego. Stworzenie materiału na nowo jest praktycznie niemożliwe, a jakość tego, który jest, pozostawia wiele do życzenia. Marki, które znajdą się w takiej sytuacji, powinny dostrzec pozytywy. Dysponują materiałem, który jest naturalny i zarazem niepowtarzalny. Jeśli będzie on na tyle dobry jakościowo, że odbiorca będzie miał pewność jego autentyczności, to taką treść można śmiało wykorzystać.
Szukaj szans w otoczeniu
Zapamiętaj
Marki i infuencerzy bardzo często nawiązują do bieżących wydarzeń. Czasem...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!