Jak stworzyć treść, która będzie miała szansę stać się viralem?

Content marketing w social mediach

Wielu marketerów marzy o tym, aby ich treści docierały do ogromnych rzeszy ludzi przy jak najmniejszych kosztach. Niektórzy uważają, że viral jest dziełem przypadku. Czy naprawdę treść rozprzestrzeniająca się wirusowo jest tak rzadkim zjawiskiem, czy jednak można ją zaplanować, przygotować, stargetować i próbować zmierzyć jej efekt?

Od czego zacząć? 

Format
Przed przystąpieniem do tworzenia treści należy zadbać o jej odpowiedni format. W tym przypadku wiele portali społecznościowych wychodzi naprzeciw twórcom, oferując szeroką gamę form, w które można ubrać treść. Obecnie największy potencjał viralowy mają te zaprezentowane w formie wizualnej, a w szczególności wideo. Dzieje się tak, ponieważ: 

POLECAMY

  • wiele portali społecznościowych obdarza wideo większymi zasięgami,
  • spośród wszystkich formatów wideo jest najbardziej dynamiczne, a dzięki temu ma większe szanse przebić się przez szum informacyjny,
  • wideo może prezentować informacje za pomocą obrazu i dźwięku jednocześnie, czyli walczyć o uwagę odbiorcy ze zdwojoną siłą,
  • to jeden z najlepszych formatów służących do wywoływania emocji.

Jakość
Estetyczne treści w social mediach wiodą prym. Jak wiadomo, diabeł tkwi w szczegółach, dlatego treść powinna zostać maksymalnie dopracowana przed publikacją. Jednak istnieją sytuacje, w których marki wchodzą w posiadanie materiału zrobionego spontanicznie. To może być zdjęcie czy filmik nagrany telefonem, gdzie znany piłkarz wchodzi do małego zakładu fryzjerskiego. Stworzenie materiału na nowo jest praktycznie niemożliwe, a jakość tego, który jest, pozostawia wiele do życzenia. Marki, które znajdą się w takiej sytuacji, powinny dostrzec pozytywy. Dysponują materiałem, który jest naturalny i zarazem niepowtarzalny. Jeśli będzie on na tyle dobry jakościowo, że odbiorca będzie miał pewność jego autentyczności, to taką treść można śmiało wykorzystać.

Szukaj szans w otoczeniu

Zapamiętaj

Marki i infuencerzy bardzo często nawiązują do bieżących wydarz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy