Dołącz do czytelników
Brak wyników

Instagram

21 lutego 2020

NR 14 (Luty 2020)

Jak rozkochać odbiorcę w swoim profilu na Instagramie i sprawić, by został z nami na dłużej

183

Codziennie na nasz profil na Instagramie trafiają osoby, które nie są naszymi obserwującymi. W jaki sposób sprawić, by chciały zostać z nami na dłużej? Sprawdź, jak w prostych krokach stworzyć profil, który merytorycznie i wizualnie przyciągnie odbiorców.

Przyciągaj wyglądem

Jak zainteresować swoim profilem potencjalnego obserwującego? Bez wątpienia spójnością naszego feedu. To pierwsza z kluczowych rzeczy, jaką użytkownik widzi, wchodząc na nasze konto. Jak uzyskać efektowny wygląd profilu za pomocą paru sprawdzonych sposobów?

POLECAMY

Jednolity filtr
Instagram oferuje wiele gotowych filtrów, z których możemy wybrać najbardziej pasujący do charakteru naszego profilu. Jeżeli jednak szukasz unikatowego efektu wyróżniającego twój feed, warto postawić na presety. Są to bardziej złożone odmiany filtrów –  możemy skomponować je samodzielnie lub kupić gotowe, a następnie przed publikacją nałożyć je na zdjęcia w odpowiednim programie (np. Lightroomie). Cieszą się one dużą popularnością i nie bez powodu korzystają z nich znane influencerki, jak np. @styloly.

Więcej światła
Twój feed możesz potraktować jak tekst i wprowadzić do niego więcej światła, by był bardziej czytelny i przyjemny w odbiorze. Dobrym sposobem na to są białe ramki dodawane wokół zdjęć. Sprawiają one, że fotografie wydają się bardziej jednolite, a sam profil zyskuje bardziej przejrzysty i poukładany charakter. Ten patent często możemy spotkać na profilach kawiarni (np. @nakielny.kawiarnia) czy blogerek ze świata beauty i fashion (np. @makelifeeasier_pl). 

Rys. 1. Screen z Instagrama @makelifeeasier_pl

Konsekwencja dodawanych treści
Cykle postów sprawdzają się nie tylko na Facebooku. Na Instagramie również są dobrym sposobem na zachowanie spójności i wyróżnienie treści, na których najbardziej chcemy skupić wzrok odbiorcy. Mogą to być formaty tekstowe, jak np. cytaty (stosowane często np. w branży parentingowej) czy obuwniczej (np. @hitobuwie.pl) bądź zdjęcia z charakterystycznym, powtarzającym się motywem (np. @panna.lemoniada). Jak je tworzyć? Pamiętaj o tym, żeby ustalić strategię.  Na przykład co 5 postów publikujesz cytat, repost od fana bądź inną treść i konsekwentnie je dodawaj na swój profil.

Rys. 2. Screen z Instagrama @hitobuwie.pl

Wskazówka

Jeżeli chcesz świadomie rozwijać swój feed, skorzystaj z aplikacji Unum. Narzędzie to pozwala sprawdzić, czy zdjęcie, które zamierzasz opublikować, będzie komponowało się wizualnie z pozostałymi twoimi treściami

Zadbaj o biogram
Kolejnym elementem, który może zadecydować, że ktoś zainteresuje się twoim profilem, jest biogram. Do dyspozycji masz jedynie 150 znaków, więc pamiętaj, by umieścić tam tylko najważniejsze informacje dotyczace twojej marki. Używaj krótkich zdań i skrótów, które zajmują niewiele miejsca, ale za to dużo mogą o tobie powiedzieć. Zawrzyj w nim swój charakterystyczny hasztag lub claim wyróżniający twoją markę spośród konkurencji i pokaż korzyść, jaką twój profil dostarcza potencjalnym obserwującym.
Zatroszcz się nie tylko o treść opisu, lecz także o estetyczny wygląd biogramu. Zrób przerwy oddzielające hasła oraz dodaj uatrakcyjnienie w postaci emotikon na początku lub na końcu tekstu. 
Nie zapomnij o umieszczeniu linka, który przekieruje na twoją stronę, bloga etc.  (pamiętaj, że to jedyne miejsce w obrębie twojego profilu, gdzie możesz dodać klikalny url).

Dobre praktyki tworzenia bio:

  • Skracaj – mniej znaczy więcej. Unikaj zdań wielokrotnie złożonych na rzecz prostych skrótów i haseł. 
  • Przyciągaj wzrok – zatroszcz się o jasność przekazu. Użyj odstępów, które oddzielą tekst, oraz zastosuj urozmaicenia w postaci emotikon.
  • Wyróżnij się – postaw na swój wyróżnik w postaci indywidualnie skomponowanego hasztagu. Dzięki niemu możesz zostać lepiej zapamiętany.
  • Pozostań w kontakcie – jeżeli chcesz, by ludzie mogli się z tobą kontaktować, umieść swój adres mailowy i link do swojej strony.
Rys. 3. Screen z Instagrama @socialtigerspl

Pamiętaj o treści

Przyzwyczailiśmy się do tego, że na Instagramie tworzymy krótkie opisy. Czy wiesz jednak, że dłuższe teksty też są tu mile widziane? Nie tylko zdjęcia, ale także wciągające copy mogą pomóc przykuć uwagę do twojego profilu. Spróbuj rozbudować teksty zaplanowane dotychczas. Aby wciągnąć odbiorców w lekturę, twórz opowieści, rady oraz dłuższe opisy produktów. Jeśli użytkownicy skorzystają z funkcji zapisania twojego posta, przysłuży się to jego zasięgom organicznym. 

Zbuduj społeczność

Społeczność, która stoi za marką, jest często jej najlepszą wizytówką. Jak  zatrzymać dotychczasowych odbiorców, jednocześnie ciągle poszerzając ich grono o nowe osoby? Postaram się przybliżyć technikę budowania społeczności w paru prostych krokach.

Moc hasztagów
Hasztagi nie tylko podnoszą zasięg organiczny postów, ale także pomagają w budowaniu społeczności. Każda marka, która chce zaistnieć na Instagramie, musi być konsekwentna nie tylko w wykorzystywaniu hasztaga własnej marki – powinna stworzyć też własny claim, który na stałe wprowadzi do dodawanych treści. Taki zabieg, oprócz zbudowania rozpoznawalności na Instagramie, pozwoli również na zebranie całej społeczności pod jednym hasłem. 

Wskazówka

Jeżeli zależy ci na zwiększeniu zasięgu postów dzięki hasztagom, to wybieraj je skrupulatnie i używaj tych najbardziej efektywnych do 50 tys. użyć. Działaj tak szczególnie wtedy, gdy twoja marka jest jeszcze mało popularna.

Dodanie rozgłosu
Wsparcie ze strony influencerów często może przyczynić się do wzr...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy