Jak social media wspierają organizacje charytatywne? Caste study z Fundacji Mam Marzenie

Komunikacja w social mediach

Prowadząc swoją firmę, stowarzyszenie czy fundację, jesteś odpowiedzialny za jej ciągłość, wzrost oraz rozpoznawalność. Markę budujesz każdego dnia i każdym działaniem. Dzwonisz do partnera lub sponsora – budujesz markę. Wysyłasz maila – budujesz markę. Odbywasz spotkanie – budujesz markę. Tworzysz posty w mediach społecznościowych – budujesz markę. Od budowania marki swojej organizacji nie ma urlopu ani zwolnienia lekarskiego. Tworzysz ją nieustannie. Jeśli stworzysz silną markę swojej organizacji, łatwiej zdobędziesz partnerów, sponsorów czy współpracowników. 

Twoja marka powinna być przede wszystkim spójna i wiarygodna. Spójna to znaczy: jednoznaczna w grafice i przekazie. Wiarygodna to znaczy: zasługująca na zaufanie poprzez dotrzymywanie przez Ciebie danego słowa. Na przykładzie moich doświadczeń z prowadzenia Fundacji Mam Marzenie opowiem Ci, jak wykorzystać media społecznościowe, by zwiększyć skuteczność działań barterowo-sponsoringowych stworzonej przez Ciebie marki. 

POLECAMY

Po pierwsze – nie daj o sobie zapomnieć 

Inaczej mówiąc, bądź aktywny w social mediach. Nasza rzeczywistość zmieniła się z dnia na dzień wraz z rozpoczęciem pandemii. Wpłaty indywidualne na konto spadły niemalże do zera; zablokowana została możliwość spotkań z chorymi dziećmi. Był to dla nas czas refleksji i stworzenia nowego planu działania. Postanowiliśmy nie dać o sobie zapomnieć, wykorzystując do tego jedyną drogę kontaktu, jaka na tamten moment nam została – media społecznościowe.

W sferze wirtualnej zorganizowaliśmy Domową Akademię Marzeń, czyli cykl prezentacji, lekcji, miniwykładów, spotkań. W rolę nauczycieli i inspiratorów wcielili się wolontariusze z zacięciem pedagogicznym. Nagrywali filmiki i prowadzili wirtualne lekcje dla naszych marzycieli czy wszystkich innych dzieci zainteresowan...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy