Jak wykorzystywać user-generated content w social mediach?

Content marketing w social mediach

Badania mówią wyraźnie – nie chcemy komunikatów od marek, chcemy komunikatów od ludzi. W tym siła user-generated content. Dowiedz się, jak przekuć publikowane treści na budowanie marki opartej na zaufaniu i lojalności swoich klientów.

Zanim na dobre zaczniemy, wyjaśnijmy, czym jest user-generated content. 

POLECAMY

User-generated content (UGC) to wszelkiego rodzaju treści, które zostały stworzone i opublikowane w internecie przez niezatrudnionych (i nieopłaconych w żadnej formie) użytkowników i fanów produktów marki. Do tych treści zaliczamy zdjęcia, materiały wideo, wpisy blogowe, komentarze, tweety czy testimoniale i wszystko, co może być postrzegane jako rekomendowanie i promowanie marki przez osoby, które nie są z nią bezpośrednio związane (umową lub innymi ustaleniami finansowymi). 

Jak widać na podstawie wyników badania prowadzonego przez businesswire.com1, wpływ UGC na konsumentów jest bardzo wysoki i to na przestrzeni różnych branż. 79% ankietowanych twierdzi, że treści generowane przez użytkowników mają duży wpływ na ich decyzje zakupowe (wzrost z 60% deklarowanych w 2017 r.), podczas gdy tylko 13% – że treści produkowane przez marki są znaczące, a zaledwie 8% – że mają one duży wpływ na ich decyzje zakupowe.
To użytkownicy nadają ton komunikacji. Pokazują jasno, jakie są ich oczekiwania, ale przede wszystkim ślą w świat komunikat: jesteśmy tu i chcemy prowadzić z wami dialog. Ponad połowa osób twierdzi, że bardziej prawdopodobne jest, że będą nadal angażować się w markę i/lub kupować od n...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy