Jak zbudować zaangażowaną społeczność na Linkedin?

LinkedIn

Codziennie mijasz na ulicy ludzi, którzy posiadają ogromne doświadczenie i wiele cennych umiejętności. Niestety, brakuje im tego, co najważniejsze – rozgłosu. Żyjemy w czasach, w których by osiągnąć sukces potrzebujesz nie tylko wiedzy, ale też osób, które ją potwierdzą. Bez tego nawet geniusz zamknięty we własnym pokoju będzie tylko geniuszem w pokoju. Na szczęście dziś, jak nigdy dotąd, masz możliwości, by z niego wyjść. Zapewnia Ci je internet, a dokładniej – LinkedIn. Jak możesz wydostać się ze swojej bańki i sprawić, by świat o Tobie usłyszał?

Angażuj, dyskutuj, komentuj

Być może konto na LinkedIn masz już od dawna. Bardzo prawdopodobne jest też to, że nie wykorzystujesz możliwości, jakie daje ten portal, nawet w kilkudziesięciu procentach. Ta prawda, nawet jeśli wydaje Ci się gorzka, może być początkiem całkiem nowego rozdziału w Twoim życiu. W jego otwarciu pomogą Ci inni ludzie, a dokładniej społeczność, którą wkrótce zbudujesz.

Wbrew obiegowej opinii, LinkedIn nie jest już portalem służącym tylko do rekrutacji. Budowanie społeczności to coś, co już dawno opanowały największe tuzy tego miejsca. To dzięki zaangażowaniu ludzi z sieci zawodowej ich publikacje angażują dziennie tysiące użytkowników.

Jeżeli myślisz o tym, by mieć wokół siebie ludzi, którzy chcą regularnie czytać to, co piszesz, a od czasu do czasu nawet coś od Ciebie kupić, powinieneś stworzyć własną społeczność na LinkedIn. Będą to Twoi fani. Podobnie jak w innych miejscach możesz mieć ich także na LinkedIn. Różnica jest tylko w nomenklaturze. Tutaj fanami nazwać możesz ludzi, którzy stworzą społeczność wokół Twojej marki.

Jak zacząć budować społeczność?

Zacznijmy od tego, czego nie robić. Przede wszystkim nie dodawaj do swojej sieci kontaktów każdego, kogo podpowiada Ci portal. Nie masz żadnej gwarancji, że akurat ci ludzie zainteresują się treściami, które zaczniesz im dostarczać. Zamiast tego, ustal swoje grupy docelowe i kieruj do nich nie tylko zaproszenia, ale i publikacje. Dzi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy