Jakie treści tworzyć na Facebooku? Top 22 kreatywne pomysły na posty

Content marketing w social mediach

Za tworzenie efektywnych treści w mediach społecznościowych odpowiada nie tylko ludzka kreatywność. Powodzenie naszej komunikacji zależy przede wszystkim od planowania, znajomości istniejących formatów i zrozumienia, w jaki sposób algorytm Facebooka dobiera treści, które pokaże użytkownikom. Każda osoba zarządzająca stroną na Facebooku powinna zaprzyjaźnić się z kalendarzem treści, ustalić chociaż kilka linii postów i cały czas śledzić najnowsze trendy i zmiany, które wprowadza niebieski portal. I o ile kopia to niejednokrotnie jawna kradzież, o tyle inspirowanie się treściami innych i szukanie benchmarków, aby wykorzystać je w swojej komunikacji, powinno stać się wręcz nawykiem.

 

Z artykułu nauczysz się:

  • Skąd czerpać pomysły na posty.
  • Jakie formaty angażują. 
  • Jak działa algorytm Facebooka.
  • Jak dobierać i tworzyć treści. 

 

Przygotowałam dla Ciebie 22 inspiracje i pomysły na posty. Zanim jednak do nich przejdę, ważne jest, aby zrozumieć, jak działa Facebook i jego algorytm oraz które treści są w tym momencie najbardziej popularne. Parę miesięcy temu Facebook ogłosił, że będzie stawiał na „Meaningful interactions”, czyli swoistego rodzaju powrót do korzeni i pokazywanie coraz większej liczby treści od naszych znajomych i rodziny, w mniejszym stopniu od firm i marek. Zmiana powoli wchodzi w życie, a zasięgi organiczne, niestety, maleją. Jak zatem trafić do większego grona odbiorców? 

Zapamiętaj!

  • Poznaj wybrane czynniki algorytmu Facebooka:
  • Facebook zaczyna promować treści, które angażują, a nie wywołują tylko puste interakcje. Click baity w stylu „Oznacz koleżankę, która…”, czy „Na lody musi zabrać Cię osoba, której imię zaczyna się od A…”, niedługo zdecydowanie stracą na zasięgu.
  • Niezwykle ważnym czynnikiem jest czas spędzony nad postem. Im dłużej zawieszamy na nim wzrok, tym lepszą jest treścią dla algorytmu. Dlatego numerem jeden są teraz transmisje na żywo (oglądane 3 razy chętniej niż normalne formaty wideo!).
  • Ważniejsze od udostępnień stały się komentarze (dyskusja!), jednakże udostępnienia oczywiście nadal mają ogromny wpływ na nasze zasięgi. Należy jednak pamiętać, że wielu udostępnień nie widzimy (dark social, to np. linki do postów wysyłane w różnego typu komunikatorach). Ważne jest także t...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy