Z artykułu nauczysz się:
- Skąd czerpać pomysły na posty.
- Jakie formaty angażują.
- Jak działa algorytm Facebooka.
- Jak dobierać i tworzyć treści.
Przygotowałam dla Ciebie 22 inspiracje i pomysły na posty. Zanim jednak do nich przejdę, ważne jest, aby zrozumieć, jak działa Facebook i jego algorytm oraz które treści są w tym momencie najbardziej popularne. Parę miesięcy temu Facebook ogłosił, że będzie stawiał na „Meaningful interactions”, czyli swoistego rodzaju powrót do korzeni i pokazywanie coraz większej liczby treści od naszych znajomych i rodziny, w mniejszym stopniu od firm i marek. Zmiana powoli wchodzi w życie, a zasięgi organiczne, niestety, maleją. Jak zatem trafić do większego grona odbiorców?
Zapamiętaj!
- Poznaj wybrane czynniki algorytmu Facebooka:
- Facebook zaczyna promować treści, które angażują, a nie wywołują tylko puste interakcje. Click baity w stylu „Oznacz koleżankę, która…”, czy „Na lody musi zabrać Cię osoba, której imię zaczyna się od A…”, niedługo zdecydowanie stracą na zasięgu.
- Niezwykle ważnym czynnikiem jest czas spędzony nad postem. Im dłużej zawieszamy na nim wzrok, tym lepszą jest treścią dla algorytmu. Dlatego numerem jeden są teraz transmisje na żywo (oglądane 3 razy chętniej niż normalne formaty wideo!).
- Ważniejsze od udostępnień stały się komentarze (dyskusja!), jednakże udostępnienia oczywiście nadal mają ogromny wpływ na nasze zasięgi. Należy jednak pamiętać, że wielu udostępnień nie widzimy (dark social, to np. linki do postów wysyłane w różnego typu komunikatorach). Ważne jest także t...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!