Dołącz do czytelników
Brak wyników

Influencer marketing

4 maja 2022

NR 25 (Kwiecień 2022)

Kampanie multiplatformowe – jak stworzyć udany miks?

0 463

Podejmując współpracę z influencerem, jednym z pierwszych aspektów określanych w strategii jest platforma, na której ma być przeprowadzona promocja. Wybór jest szeroki, bo do wyboru mamy m.in. najpopularniejszy serwis – według wyników badania Mediapanelu – Facebook, z którego korzysta 76% polskich internautów, a także prężnie rozwijającą się aplikację TikTok– która w grudniu przekroczyła 10 mln polskich użytkowników, czy platformę YouTube, na której spędzamy średnio 40 minut dziennie – według danych Google. Nie możemy też zapomnieć o Instagramie, który ciągle rozszerza swoje funkcjonalności, oraz o Twitterze czy Twitchu. Ciężko jest więc wybrać jedną najlepszą platformę.

Każda z platform posiada nie tylko wiele zalet, ale też i wad, które mogą nie sprzyjać prowadzeniu na nich działań reklamowych. Dlatego od jakiegoś czasu marketerzy coraz chętniej decydują się tworzyć strategie, które wykorzystują połączenie kilku różnych mediów społecznościowych. Takie działania nie tylko umożliwiają dotarcie do większej liczby odbiorców, lecz także pozwalają zmaksymalizować zyski z prowadzonych działań. 

POLECAMY

Dlaczego warto wykorzystywać influencer marketing?

Według badania przeprowadzonego przez grupę IQS, aż 96% badanych w wieku 12–55 lat śledzi przynajmniej jednego influencera, a 87% ma kontakt z treściami od twórców kilka razy w tygodniu. Te dane pokazują, jak duże możliwości dotarcia ma influencer marketing i jak istotne są media społecznościowe w życiu każdego z nas. To samo badanie udowadnia również, że twórcy internetowi mają znaczący wpływ na zachowania konsumentów. Aż 74% badanych przyznało, że podejmuje konkretne działania za namową influencera. Możliwość wpływania na decyzje zakupowe spowodowana jest prawdopodobnie relacją, jaka łączy twórców z ich widzami. Odb...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy