Platformy społecznościowe z czasem zaczęły jednak dostarczać bardziej zaawansowanych narzędzi analitycznych. Dzięki temu wskaźniki KPI dały obraz tego, jak skuteczne są działania social media managera oraz całej strategii komunikacyjnej w mediach społecznościowych.
Liczba fanów
To najprostszy sposób na ustalenie, jak mocny jest fanpage na Facebooku i kanał Twojej marki na YouTube. Dla internautów to również informacja, czy warto Ci zaufać. Liczba fanów dla wielu przedsiębiorstw jest inwestycją i niejako odznaką wiarygodności marki. Sprawdzając rzetelność podanych informacji, mimochodem zerkamy na liczbę subskrybentów; działa tutaj społeczny dowód słuszności. Zdaje sobie sprawę z tego sam Facebook, który szybko zakończył swój eksperyment polegający na ukryciu liczby fanów na profilu. Dlatego zdecydowanie nie warto ignorować tego wskaźnika.
Zasięg
Potwierdzeniem wartości udostępnianych przez Ciebie treści jest zasięg, jaki generują posty. Im większy zasięg, tym większe szanse na to, że wzrośnie również współczynnik zaangażowania i konwersji. W pierwszej kolejności skup się na zasięgu organicznym. Jeżeli post spotka się z dużą liczbą reakcji w ciągu kilku pierwszych minut od publikacji, masz większe szanse, że algorytm uzna go za wartościową treść.
Pomóc może aktywna...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!