Platformy społecznościowe z czasem zaczęły jednak dostarczać bardziej zaawansowanych narzędzi analitycznych. Dzięki temu wskaźniki KPI dały obraz tego, jak skuteczne są działania social media managera oraz całej strategii komunikacyjnej w mediach społecznościowych.
POLECAMY
Liczba fanów
To najprostszy sposób na ustalenie, jak mocny jest fanpage na Facebooku i kanał Twojej marki na YouTube. Dla internautów to również informacja, czy warto Ci zaufać. Liczba fanów dla wielu przedsiębiorstw jest inwestycją i niejako odznaką wiarygodności marki. Sprawdzając rzetelność podanych informacji, mimochodem zerkamy na liczbę subskrybentów; działa tutaj społeczny dowód słuszności. Zdaje sobie sprawę z tego sam Facebook, który szybko zakończył swój eksperyment polegający na ukryciu liczby fanów na profilu. Dlatego zdecydowanie nie warto ignorować tego wskaźnika.
![](http://forumlogopedy.pl/media/cache/resolve/thumb/uploads/5fa/27a/5fa27a64187ec460066525.jpg)
Zasięg
Potwierdzeniem wartości udostępnianych przez Ciebie treści jest zasięg, jaki generują posty. Im większy zasięg, tym większe szanse na to, że wzrośnie również współczynnik zaangażowania i konwersji. W pierwszej kolejności skup się na zasięgu organicznym. Jeżeli post spotka się z dużą liczbą reakcji w ciągu kilku pierwszych minut od publikacji, masz większe szanse, że algorytm uzna go za wartościową treść.
Pomóc mo...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!