YouTube w liczbach – statystyki, o których mogłeś nie wiedzieć

Analityka w social mediach

Miałem przyjemność wspierać rozwój wielu kanałów na YouTube i widzę jedną powtarzającą się prawidłowość. W kanałach, które rozwijają się szybciej, osoby odpowiedzialne za ich prowadzenie działają na podstawie statystyk. Właśnie dlatego w tym artykule przedstawię możliwości analityki tej platformy, skupiając się przede wszystkim na zakładkach Przegląd oraz Zasięg.

Wideo w biznesie

Nie można zaprzeczyć, że materiały wideo zajmują wyjątkowe miejsce w umysłach marketingowców. Filmy są po prostu nieodłączną częścią marketingu. Czytając raporty branżowe, natknąłem się na statystykę podającą, że aż 92% firm uważa wideo za istotną część ich strategii marketingowej.
Ta niesamowita liczba sprawiła, że zacząłem myśleć o wszystkich możliwościach wykorzystania wideo jako narzędzia marketingowego. W pierwszym odruchu przyszła mi na myśl prezentacja produktu, który stara się zebrać finansowanie na Kickstarterze – pękająca w szwach od cech towaru i możliwości jego zastosowania. Gdzieś w mojej głowie zaistniał obraz wideozaproszenia na szkolenie o automatyzacji marketingu oraz live z konferencji, podczas której Apple przedstawia najnowszego iPhona. Faktycznie, prawie każda marka, o której jestem w stanie pomyśleć, korzysta w jakiś sposób z wideo.

O czym mówią wyświetlenia?

I właśnie te przemyślenia natchnęły mnie, żeby przyjrzeć się czemuś, co wydaje mi się być najczęściej pomijanym elementem marketingu przy użyciu wideo, czyli statystykom. Istnieje chyba tylko jedna informacja, która zawsze jest oglądana z każdej strony po kilka razy – są to wyświetlenia. Ale tak naprawdę często wcale nie dają nam one pełnego obrazu sytuacji. 
Przykład: Pamiętam historię, kiedy podczas konsultacji rozmawialiśmy z właścicielem małego przedsiębiorstwa na temat kanału jego firmy na YouTube. Moją uwagę przykuł fakt, że większość filmów miała między 20 a 40 wyświetleń, a jeden wygenerował ich ponad 600. Zapytałem o to prezesa. Okazało się, że ustawił sobie ten materiał jako stronę startową przy włączaniu przeglądarki i za każdym razem, kiedy uruchamiał Google Chrome, dokładał jedno wyświetlenie do filmu. Przykład ten pokazuje, że sama liczba wy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy