Dynamiczny rozwój platformy sprawia, że konkurencyjność treści wzrasta w każdej kategorii tematycznej, a uwaga odbiorcy na platformie stanowi największą formę wynagrodzenia dla twórcy. To dzięki niej kanały i autorzy mogą się rozwijać. Sama platforma musiała również dostosować się do tej konkurencyjności i w odpowiedni sposób dystrybuować treści, polegając na algorytmach polecania, dzięki którym, mówiąc kolokwialnie, do odpowiedniego użytkownika trafia odpowiedni content. Jeżeli na stronie głównej widzimy miniatury filmów, które odpowiadają naszym zainteresowaniom, to chętniej w nie klikniemy, przedłużając w ten sposób czas, który spędzamy na platformie.
„Czas” w kontekście optymalizacji działań na YouTubie to słowo klucz, bo to właśnie czas oglądania, czyli watchtime, jest najważniejszym wskaźnikiem satysfakcji odbiorcy. Między innymi na podstawie czasu, spędzonego z danym filmem, algorytmy polecania treści decydują o tym, czy warto polecić ten materiał szerszemu gronu odbiorców, czy też nie.
Dużo bardziej wartościowe jest jedno wyświetlenie, w ramach którego widz obejrzał 60% całości materiału, niż 10 wyświetleń, podczas których widzowie przeklikiwali się na kolejny film, oglądając jedynie 5% treści. Miara uwagi odbiorcy pełni rów...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!