Marka osobista – jak kreatywnie wypromować profil w social mediach?

Firma w social mediach

Budowanie marki osobistej nigdy przedtem nie było tak ważne, jak dziś. Tym bardziej, że kryteria silnego brandu znacznie się zmieniły. Teraz jest to nie tylko wiedza czy umiejętności, ale społeczność, którą marka potrafi zgromadzić wokół siebie. To zdecydowanie droga dla maratończyków, a wszelkie skróty są tylko punktem długofalowej i przemyślanej strategii. Mimo to – dlaczego z nich nie skorzystać? Sprawdź nasze pięć pomysłów na to, jak kreatywnie wypromować profil marki osobistej.

Cykliczne treści 

Nasz mózg nie lubi zmian. Są one dla niego wysiłkiem i wydatkiem energetycznym, dlatego tak trudno nam przychodzą i wymagają opuszczenia strefy komfortu. Na pewno masz swoje przyzwyczajenia i rytuały, z których trudno byłoby Ci zrezygnować, np. poranna kawa i czytanie prasówki albo wieczorne oglądanie programu informacyjnego. Dlaczego lubimy rytuały? Ponieważ dają nam poczucie bezpieczeństwa, porządkują naszą rzeczywistość, budują relację. Właśnie ze względu na uwielbienie do rytuałów i niechęć do zmian warto pomyśleć o cyklach. 
O tym, jaka siła leży w cyklach, pokazują silne marki osobiste. Gdy Pani Swojego Czasu zapowiedziała, że przenosi Kawę z Budzyńską na YouTube, w jej społeczności na Facebooku zawrzało. Przyzwyczajamy się do pewnego stanu, spotkań, rytuałów. Dlatego wiele silnych marek osobistych wciąga swoich odbiorców w cykliczne treści. 
Jeśli należysz do grona osób, dla których przygotowanie materiałów do mediów społecznościowych staje się prawdziwą udręką i ciągle zastanawiasz się, o czym znów napisać, co zrobić, aby zaangażować społeczność, jaki format teraz wybrać – post, live czy relację – cykl ułatwi Ci pracę. Będziesz wiedzieć, co, w jakim formacie i z jaką częstotliwością publikować. Pamiętaj, że cykliczne treści nie muszą mieć formy live’a, chociaż jest to najbardziej angażujący i zasięgowy format. Sprawdzą się też cykliczne posty, w których np. przygotujesz pigułkę wiedzy, polecisz wybrane artykuły, opublikujesz krótki filmik, w którym dzielisz się refleksją czy ciekawą historią i starasz się zaangażować społeczność. Najlepszy cykl to taki, który odbywa się raz w tygodniu.

POLECAMY

Przykłady cykli:
  • Pani Swojego Czasu – projekt Kawa z Budzyńską,
  • Zarządzam Projektami by AnnaJaszczołt – #PmCatchUp,
  • Kamila Rowińska –...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy