Messenger quo vadis – jak przygotować się na nadchodzące zmiany?

Facebook marketing

W ciągu ostatnich kilku lat Messenger stał się jednym z głównych kanałów komunikacji, szczególnie wśród generacji Z i millenialsów. Korzystamy z niego codziennie, rozmawiając nie tylko ze znajomymi i rodziną, ale również z markami, które dostrzegły potencjał tkwiący w marketingu konwersacyjnym i uruchomiły swoje chatboty.

Współczesne chatboty nie tylko umożliwiają automatyzację obsługi klienta, ale pozwalają także na rozwinięcie nowego, strategicznego pola działań marketingowych – zaangażowanie klienta dzięki spersonalizowanej komunikacji i aktywacjom, takim jak quizy, konkursy, wyzwania i wiele innych.

POLECAMY

W Polsce również wiele biznesów zdecydowało się na obecność na Messengerze i budowanie w ten sposób relacji z (potencjalnymi) klientami. Trudno się temu dziwić, ponieważ wyniki są spektakularne. Średni open rate na poziomie 90% i CTR osiągający nawet 80% robią wrażenie. Niewątpliwie wpływ na zadomowienie się chatbotów w polskim biznesie mają platformy – takie jak Manychat, Chatfuel czy polski Chatbotize – które pozwalają uruchomić takie rozwiązanie znacznie taniej i szybciej. Marki z sukcesem pozyskują użytkowników do Messengera, angażują, a finalnie sprzedają swoje produkty i usługi. Niebawem czeka nas kilka zmian w platformie: powstaną nowe możliwości, ale też kilka funkcji zostanie wycofanych. Część z nich wejdzie w życie już 29 października tego roku, a pozostałe 15 stycznia 2020 roku. Z artykułu dowiesz się, jakie zmiany szykuje amerykański gigant i jak się na nie przygotować.

Rys. 1. Przykład zastosowania kodów QR prowadzących do chatbota

Zmiany od 29 października 2019 r.:

  1. Porzucenie Messenger Codes
    Messenger Codes w d...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy