Dołącz do czytelników
Brak wyników

Content marketing w social mediach

4 marca 2019

NR 9 (Luty 2019)

Parenting na facebooku, czyli dziesięć sposobów na zaangażowanie matek

0 88

Matki, szczególnie te młode, są jednymi z najbardziej aktywnych użytkowników Facebooka. Chętnie komentują posty, udostępniają sporo treści oraz często kupują przez Internet. Nic więc dziwnego, że są one pożądaną grupą docelową dla wielu marek. Można do nich dotrzeć na wiele sposobów, ale każdy z nich powinien opierać się na autentyczności, zrozumieniu oraz dostosowaniu się do sytuacji, w jakiej się znajdują.

Kto pyta… ten wie

Moment, kiedy kobieta dowiaduje się, że zostanie mamą, jest ogromnym przeżyciem, którym zwykle dzieli się z najbliższymi i oczywiście na… Facebooku! Jeżeli więc zastanawiasz się, ile kobiet zainteresowanych Twoją marką jest obecnie w ciąży lub rodzi w tym roku – po prostu o to zapytaj. Stwórz post z copy w stylu „Rodzę w 2019” czy bezpośrednio z danym miesiącem (np. „Rodzę w maju”). Wynik tego contentu na pewno pozytywnie Cię zaskoczy, a informacje te przydadzą Ci się na kolejnym etapie komunikacji.

 

Rys. 1.  Post zamieszczony na profilu KidiHub



Autentyczność przyciąga

Może nie wszyscy jesteśmy rodzicami, ale na pewno kiedyś byliśmy dziećmi, więc zdajemy sobie sprawę, że rodzicielstwo nie zawsze jest kolorowe. Z tego powodu zwracaj uwagę także na problemy związane z macierzyństwem – jak np. kolki u dzieci czy zazdrość starszego rodzeństwa o nowego członka rodziny. Są to tematy, które mocno zbliżają do grupy docelowej i stawiają Twoją markę w gronie ekspertów oraz pomocników. Napisz więc ciekawy artykuł podejmujący te tematy, który następnie udostępnisz na profilu, albo post, w którym poradzisz, co można z tym zrobić. Zachęcisz w ten sposób inne matki do dyskusji – a zapewniam Cię, że one uwielbiają dzielić się swoim rodzicielskim doświadczeniem!


 

Rys. 2.  Screen z fanpage’a Mamaginekolog

 


 

Wskazówka

Trendem w 2019 r. – zarówno w sposobie komunikacji, jak i na grafikach – będzie prostota i autentyczność. Postaraj się zatem zrezygnować z typowo idealnych, „instagramowych” zdjęć mam, na rzecz tych bardziej naturalnych, z którymi może się utożsamić Twoja grupa docelowa.

 

Magia zdjęć

Dostęp do aparatu w telefonie ma praktycznie każda z mam, dlatego nic dziwnego, że tak chętnie robią one zdjęcia swoim pociechom. I to każdego dnia po kilkanaście ujęć, żeby zatrzymać uśmiech dziecka czy jego zabawną minę na dłużej. Oczywiście, nie każda z mam dzieli się później tymi zdjęciami w Internecie, jednak sporo z nich, gdy zostanie odpowiednio zachęcona do spontanicznego wrzucenia fotografii pod postem, zrobi to z przyjemnością. Zaangażowanie stworzy się praktycznie samo, a Ty przy okazji dowiesz się, w jakim wieku są dzieci Twojej grupy docelowej. Będzie to szczególnie pomocne przy dalszym targetowaniu reklam. 

Więcej dystansu

Tworząc treści dla mam, postaraj się wczuć w ich rolę. Często traktują one Facebooka jako rozrywkę między przewijaniem a karmieniem, dlatego podchodź do nich z dystansem. Postaraj się czasami rozbawić je śmiesznym memem czy dialogiem, z którym mogą się utożsamić. To...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy