Dołącz do czytelników
Brak wyników

LinkedIn

3 listopada 2020

NR 17 (Październik 2020)

Pięć gorących nowości na Company Pages na LinkedInie

19

Nie ulega wątpliwości, że LinkedIn z miesiąca na miesiąc staje się coraz poważniejszym graczem na rynku mediów społecznościowych, a w segmencie mediów biznesowych znajduje się w samej czołówce. Polacy bardzo chętnie zakładają na nim profile prywatne, ale wciąż nie wykorzystują w pełni potencjału kont firmowych. To duży błąd, bo company pages na LinkedInie wzbogaciły się właśnie o pięć nowych i niezwykle przydatnych funkcji! 

Małe rzeczy, a cieszą 

Wiesz, że jeszcze do niedawna na stronach firmowych na LinkedInie nie było klikalnego przycisku, który pozwalałby przenosić użytkowników do pożądanego przez nich miejsca? 

POLECAMY

Na szczęście serwis należący do Microsoftu w porę się zreflektował i dziś mamy już możliwość jego stworzenia (rys. 1). W dodatku możemy zadecydować, czy za pomocą tego przycisku wolimy skierować ruch na naszą stronę www, czy może zachęcić fanów do wykonania innej akcji, np. do zarejestrowania się na organizowane przez nas wydarzenie.

 Rys. 1. LinkedIn umożliwia teraz skonfigurowanie klikalnego przycisku na company page

To jednak nie koniec małych-wielkich zmian w serwisie. Od teraz administratorzy company pages zyskali specjalną przestrzeń na zaprezentowanie swojego sloganu marketingowego tuż pod logo i nazwą marki. 

Do dyspozycji mamy tutaj tylko i aż 120 znaków, a miejsce to najczęściej wykorzystywane jest przez firmy do pokazania aktualnego hasła swoich kampanii marketingowych (rys. 2) lub do podkreślenia oficjalnych hasztagów marki.

 Rys. 2. Na profilach firmowych pojawiła się możliwość zaprezentowania sloganu marketingowego

A skoro już o hasztagach mowa… Profile firmowe wzbogaciły się ponadto o możliwość powiązania ze sobą do trzech wybranych tagów (rys. 3). Dzięki temu fani marki nie tylko wiedzą, jakich słów kluczowych najlepiej używać przy publikacji treści na temat danej organizacji, ale również mogą w łatwy sposób uzyskać dostęp do strumieni dyskusji, które powstały z danymi hasztagami.

 Rys. 3. Administratorzy stron firmowych mają możliwość powiązania z nimi do trzech wybranych hasztagów

Eventy na LinkedInie? Teraz już tak!

Po wielu miesiącach testów tworzenia wydarzeń przez profile prywatne LinkedIn zdecydował się udostępnić tę funkcję również kontom firmowym. 

 Rys. 4. Wydarzenie na LinkedInie

Sam proces kreowania eventu w serwisie jest bliźniaczo podobny do tego, który od wielu lat znamy już z Facebooka (rys. 4). Organizator ma więc możliwość:

  • dodania zdjęcia profilowego i zdjęcia w tle,
  • określenia nazwy eventu (do 75 znaków),
  • zdefiniowania, czy wydarzenie odbywa się online, czy offline, 
  • dodania danych adresowych (lub linków w przypadku wydarzeń wirtualnych),
  • określenia ram czasowych wydarzenia, 
  • dodania opisu całego przedsięwzięcia,
  • zadecydowania, czy event ma być publiczny, czy prywatny. 

Po stworzeniu wydarzenia każdy organizator ma możliwość zapraszania na nie uczestników oraz prowadzenia z nimi bieżącej komunikacji na stronie eventu. Brzmi dobrze, prawda?

Kredyty na LinkedInie?!

Nie martw się, LinkedIn w międzyczasie nie stał się instytucją bankową. Jednak całkiem niedawno zdecydował się na wprowadzenie… „kredytów” (rys. 5). Każdego miesiąca stronom firmowym przyznaje 100 „kredytów”, które w praktyce limitują liczbę wysyłanych zaproszeń do polubienia profilu marki w serwisie (1 „kredyt” = 1 zaproszenie). Limit ten odnawia się każdego pierwszego dnia kolejnego miesiąca i jest wspólny dla wszystkich 
administratorów. 

 Rys. 5. LinkedIn sugeruje kontakty, do których warto wysłać zaproszenie do polubienia strony firmowej
oraz informuje, ile „kredytów” pozostało jeszcze w naszej puli

W kontekście zaproszeń do polubienia strony firmowej warto wiedzieć, że:

  • zaproszenia do polubienia strony firmowej podpisywane są imieniem i nazwiskiem osoby wysyłającej zaproszenie, 
  • jeżeli zaproszony użytkownik LinkedIna zdecyduje się zaakceptować zaproszenie, jego „kredyt” wraca do puli – w ten sposób LinkedIn...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy