Pokaż język w socialach!

Komunikacja w social mediach

Doskonale wiesz, że komunikacja w internecie musi być szyta na miarę Twojej grupy docelowej, musi być atrakcyjna wizualnie, zawierać język korzyści, być krótka/długa, okraszona filmem i emotikonami itp., itd. Jak się jednak okazuje, nawet specjaliści od social mediów nie zawsze do końca mają świadomość tego, jak potężnym narzędziem w walce o odbiorcę jest język. Jakimi prawami się rządzi, jakich błędów nie znosi, jakie korzyści niesie jego poprawne zastosowanie. Sam pomyśl: chciałbyś, by Twojej firmie wytknięto publicznie błąd językowy w przekazie reklamowym? Nie ma co się obrażać na rzeczywistość – czas poznać kilka faktów, które sprawią, że obudzi się w Tobie wewnętrzna facetka od polaka, ale nie ta nawiedzona, tylko ta, dzięki której wzbudzisz szacunek na social mediowej dzielni.

Pośmiejmy się z języka

Jeśli wydaje Ci się, że nikt nie zwraca uwagi na błędy językowe w komunikacji marketingowej, to znaczy, że – w odróżnieniu od setek tysięcy polskich internautów – nie znasz poniższych profili i właśnie teraz jest czas, by to zmienić.
 

POLECAMY

Rys. 1. Naprawdę dużo ludzi lubi śledzić błędy językowe


Wielu może tylko pomarzyć, by ich firmowe profile miały takie zasięgi. Co te liczby pokazują? Ano to, że jeśli Twój klient lub Twoja firma tam trafią, to dużo, naprawdę dużo osób chętnie pośmieje się z Twoich błędów. Czy nie lepiej, żeby śmiali się z Tobą, a nie z Ciebie?
Od 2018 r. zespół pod wodzą sklepu nadwyraz.com i bloga polszczyzna.pl analizuje błędy językowe, które w ciągu roku Polacy popełniają w internecie (wg: Raport 100 najczęstszych błędów językowych w Internecie w 2020 r.). 
 

W naszym internecie błąd jest popełniany co 6 s, co daje nam ponad 14 tys. błędów dziennie. Od lat internauci nie mogą zapamiętać, że „na pewno” piszemy rozdzielnie, a „dzień dzisiejszy” jest pleonazmem (czyli tzw. masłem maślanym). I co Ci do tego – zapytasz. To, że najwięcej błędów pojawia się w social mediach: 31,5% na 
Facebooku, 26% na Twitterze. 


To właśnie Ty i inni ludzie branży PRowo-marketingowej macie realny wpływ na kształtowanie dobrych praktyk językowych. Dlaczego? Dlatego, że pracujesz słowem, a to podstawowy materiał, z którego budujesz świat zwany marką klienta. I – być może zabrzmi to okrutnie – nie ma możliwości...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy