Jak rozumiemy personalizację w mediach społecznościowych?
Skupienie na jednostce nie jest w marketingu niczym nowym. To działania, które są przygotowywane pod konkretne potrzeby czy problemy grupy odbiorczej, „skrojone na miarę”. Obecnie mamy możliwość wyjść daleko ponad dodanie imienia w nagłówku mailowym. To najwyższy czas, aby personalizacja stała się standardem w komunikacji.
Świadomość wartości personalizacji mają również same platformy społecznościowe, przyznając, że stale pracują nad jak najwłaściwszym dostosowaniem treści do danego użytkownika. To jedna z przyczyn sukcesu TikToka, który w miarę czasu spędzanego w aplikacji coraz lepiej potrafi dopasować content do danego konta i tym samym wciągnąć odbiorcę na długo. Stałą pracę nad personalizacją prowadzi również Instagram, twierdząc, że z pomocą technologii jest w stanie przygotować osobiste doświadczenia dla każdego użytkownika2.
O personalizacji w mediach społecznościowych myślimy zazwyczaj przez pryzmat dobrze dopasowanych kampanii reklamowych. Kreacje zachęcające do powrotu do koszyka, karuzele produktowe oparte na naszych aktualnych potrzebach lub informacjach o promocjach to coś, do czego jesteśmy już przyzwyczajeni. W dalszej części artykułu skupiam się na działaniach, które w dużej mierze nie wymagają dodatkowego budżetu, a wyłącznie pobudzenia kreatywności i wykazania się wiedzą o tym, co lubią i czego potrzebują nasi odbiorcy.
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!