Personalizacja w social mediach. Jak włączyć ją w strategię komunikacji marki?

Komunikacja w social mediach

Platformy streamingowe, takie jak Netflix czy Spotify, wyniosły personalizację treści na inny poziom. Użytkownicy coraz bardziej przyzwyczajają się do tego, że algorytmy tworzą przekaz dostosowany właśnie do nich i oczekują osobistego podejścia. Czy warto spełniać ich oczekiwania? Cóż, skoro 91% konsumentów twierdzi, że chętniej robi zakupy u marek, które oferują odpowiednie dla nich oferty i rekomendacje1, myślę, że powinniśmy spróbować dostarczyć im to doświadczenie również w mediach społecznościowych.

Jak rozumiemy personalizację w mediach społecznościowych?

Skupienie na jednostce nie jest w marketingu niczym nowym. To działania, które są przygotowywane pod konkretne potrzeby czy problemy grupy odbiorczej, „skrojone na miarę”. Obecnie mamy możliwość wyjść daleko ponad dodanie imienia w nagłówku mailowym. To najwyższy czas, aby personalizacja stała się standardem w komunikacji. 
Świadomość wartości personalizacji mają również same platformy społecznościowe, przyznając, że stale pracują nad jak najwłaściwszym dostosowaniem treści do danego użytkownika. To jedna z przyczyn sukcesu TikToka, który w miarę czasu spędzanego w aplikacji coraz lepiej potrafi dopasować content do danego konta i tym samym wciągnąć odbiorcę na długo. Stałą pracę nad personalizacją prowadzi również Instagram, twierdząc, że z pomocą technologii jest w stanie przygotować osobiste doświadczenia dla każdego użytkownika2. 
O personalizacji w mediach społecznościowych myślimy zazwyczaj przez pryzmat dobrze dopasowanych kampanii reklamowych. Kreacje zachęcające do powrotu do koszyka, karuzele produktowe oparte na naszych aktualnych potrzebach lub informacjach o promocjach to coś, do czego jesteśmy już przyzwyczajeni. W dalszej części artykułu skupiam się na działaniach, które w dużej mierze nie wymagają dodatkowego budżetu, a wyłącznie pobudzenia kreatywności i wykazania się wiedzą o tym, co lubią i czego potrzebują nasi odbiorcy.
 

POLE...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy