Generacja Alfa – kim są następcy Zetek?

Komunikacja w social mediach

Pokolenie Alfa z każdym dniem staje się coraz liczniejsze. Szacuje się, że do 2025 r. na świecie konsumentów z tej generacji będzie już 2,2 mld1. Oczywiście najwięcej Alf pochodzi z Indii, Chin i Indonezji, które są w czołówce pod względem liczby urodzeń. W Polsce to pokolenie niżu demograficznego, co nie zmienia faktu, że już teraz warto śledzić, co kształtuje konsumentów jutra. Kim są teraz przedstawiciele generacji Alfa?

Kim jest pokolenie Alfa?

Pokolenie Alfa to obecnie najmłodsza generacja, do której zaliczamy urodzonych w latach 2010–2024. To pierwsze pokolenie w całości urodzone w XXI w. Najstarsi przedstawiciele Alf urodzili się dokładnie wtedy, gdy premierę miał iPAD i powstał Instagram. Są więc od najmłodszych lat przyzwyczajeni do dotykowych ekranów, social mediów i głosowych asystentów, jak Alexa czy Siri. Wychowali się wśród responsywnej technologii, która pozwala im na coś więcej niż bierne uczestnictwo w digitalu. Od małego uczą się żonglować między światem realnym a wirtualnym i w obu nawiązywać relacje.
Autorem terminu „pokolenie Alfa” jest australijski socjolog, demograf i futurolog Marc McCrindle. Oparł go na wynikach przeprowadzonej ankiety. Pierwsza litera greckiego alfabetu miała podkreślić nowy początek2. Za granicą generację Alfa nazywa się upagers ze względu na przyspieszone dojrzewanie mentalne. Dlaczego? Ważny jest dla nich dobrostan psychiczny i fizyczny, inkluzywność i troska o środowisko. Wpływ na wczesne wydoroślenie z pewnością wywarł COVID-19 i lockdown. Pandemia sprawiła też, że A...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy