Wpoprzednim wydaniu miałem przyjemność pisać o grywalizacji. Dlaczego o tym wspominam? Ponieważ jednym z elementów, mocno wpływają- cych na zaangażowanie odbiorców w treści, które publikujemy w mediach społecznościowych, są różnego typu konkursy. Mają one również duże znaczenie w kontekście pozyskiwania nowych polubień, promocji firmy i wzmocnienia jej wizerunku, o ile będą przeprowadzone skutecznie oraz z zachowaniem obowiązujących zasad.
Sukces w organizacji konkursu nie jest związany jednak tylko z samym faktem przyznania nagrody, którą również wcześniej należy odpowiednio dobrać, choćby pod względem grupy odbiorców. Wiąże się także z całym procesem przejścia przez formalności oraz sposobem prowadzonej komunikacji o wydarzeniu, którego dotyczy konkurs.
POLECAMY
Cele konkursu
Zabawa to słowo kluczowe. Konkurs ma angażować, czyli dostarczać rozrywki. Ciekawe zadanie oraz atrakcyjna nagroda wywołają sporą liczbę reakcji, udostępnień, komentarzy, a zatem zbudują zasięgi, które pozwolą dotrzeć z informacją o marce do kolejnych osób. Każde działanie musi mieć jednak swój cel marketingowy i sprzedażowy, a one muszą być konkretnie określone. Jako organizator konkursu musisz wiedzieć, co chcesz osiągnąć i do kogo konkretnie kierujesz swoje działanie. Dopiero później przychodzi czas na określenie, w jaki sposób i kiedy je zrealizujesz i jak wynagrodzisz tych, którzy wzięli w nim udział. Na jego końcu powinieneś również otrzymać informację o efektach, np. wyniku osób biorących udział w wydarzeniu, satysfakcji z nagród, dalszego zaangażowania w rozwój rozpoznawalności marki. Świetnym efektem będzie też to, jeśli uczestnicy zgodzą się pochwalić otrzymanymi nagrodami w mediach społecznościowych.
Konkursy pozwalają na:
|
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!