Dołącz do czytelników
Brak wyników

Strategie w social mediach

29 października 2021

NR 22 (Październik 2021)

Rozdania i konkursy w mediach społecznościowych jako element budujący zaangażowanie

0 412

Wpoprzednim wydaniu miałem przyjemność pisać o grywalizacji. Dlaczego o tym wspominam? Ponieważ jednym z elementów, mocno wpływają- cych na zaangażowanie odbiorców w treści, które publikujemy w mediach społecznościowych, są różnego typu konkursy. Mają one również duże znaczenie w kontekście pozyskiwania nowych polubień, promocji firmy i wzmocnienia jej wizerunku, o ile będą przeprowadzone skutecznie oraz z zachowaniem obowiązujących zasad.

Sukces w organizacji konkursu nie jest związany jednak tylko z samym faktem przyznania nagrody, którą również wcześniej należy odpowiednio dobrać, choćby pod względem grupy odbiorców. Wiąże się także z całym procesem przejścia przez formalności oraz sposobem prowadzonej komunikacji o wydarzeniu, którego dotyczy konkurs.

POLECAMY

Cele konkursu

Zabawa to słowo kluczowe. Konkurs ma angażować, czyli dostarczać rozrywki. Ciekawe zadanie oraz atrakcyjna nagroda wywołają sporą liczbę reakcji, udostępnień, komentarzy, a zatem zbudują zasięgi, które pozwolą dotrzeć z informacją o marce do kolejnych osób. Każde działanie musi mieć jednak swój cel marketingowy i sprzedażowy, a one muszą być konkretnie określone. Jako organizator konkursu musisz wiedzieć, co chcesz osiągnąć i do kogo konkretnie kierujesz swoje działanie. Dopiero później przychodzi czas na określenie, w jaki sposób i kiedy je zrealizujesz i jak wynagrodzisz tych, którzy wzięli w nim udział. Na jego końcu powinieneś również otrzymać informację o efektach, np. wyniku osób biorących udział w wydarzeniu, satysfakcji z nagród, dalszego zaangażowania w rozwój rozpoznawalności marki. Świetnym efektem będzie też to, jeśli uczestnicy zgodzą się pochwalić otrzymanymi nagrodami w mediach społecznościowych. 
 

Konkursy pozwalają na:
  • budowanie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy