Według Glassdoor 79% osób korzysta z mediów społecznościowych, poszukując ofert pracy (źródło: Glassdoor, „50 HR and recruiting stats that make you think”). Wyszukiwarka Google najwyżej pozycjonuje treści o pracodawcach pochodzące z social mediów. Dlatego im szybciej firmy zaczną świadomie komunikować się w mediach społecznościowych, tym lepsze mogą zająć pozycje jako pracodawcy, umacniając markę i wspierając działania rekrutacyjne.
Największe wyzwanie to dotrzeć do tych, którzy pracy nie szukają
Aż 70% z nas nie poszukuje w tej chwili aktywnie pracy (kandydaci tzw. pasywni) i nie skanuje ogłoszeń rekrutacyjnych. W tym samym czasie 91% firm spodziewa się problemów z rekrutacją (źródło: Raport płacowy HAYS 2019). W związku z tym największe wyzwanie to dotarcie do kandydatów, którzy pracy jeszcze nie szukają i zachęcenie ich do zmiany. Rywalizacja między firmami dotyczy dziś nie tylko rekrutacji, ale przede wszystkim utrzymania pracowników.
Statystyki sprzyjają employer brandingowi w social mediach. Pracodawcy korzystający z social mediów dostrzegają 49-proc. wzrost jakości otrzymywanych aplikacji w stosunku do tych pozyskiwanych z tradycyjnych źródeł. (Fortune 500 Employment Brand Report, Wilson HCG, 2019).
POLECAMY
Największą moc przyciągania do pra
...Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!