Social media są stworzone do employer brandingu. Największy sukces osiągają pracodawcy, którzy korzystają z mocy swoich pracowników

Komunikacja w social mediach

Opinie o pracodawcach istnieją w social mediach, odkąd one istnieją. Nie jest to jeszcze employer branding, ale jest nim to, jak pracodawca na nie odpowiada. Na Facebooku, Instagramie, Twitterze czy LinkedIn, fi rmy są wywoływane do odpowiedzi przez kandydatów i pracowników. Pracodawcy nie mają wyboru, muszą być w social mediach, bo tam są ich kandydaci i pracownicy. Ale nie wystarczy być, trzeba też wzbudzać zaangażowanie.

Według Glassdoor 79% osób korzysta z mediów społecznościowych, poszukując ofert pracy (źródło: Glassdoor, „50 HR and recruiting stats that make you think”). Wyszukiwarka Google najwyżej pozycjonuje treści o pracodawcach pochodzące z social mediów. Dlatego im szybciej firmy zaczną świadomie komunikować się w mediach społecznościowych, tym lepsze mogą zająć pozycje jako pracodawcy, umacniając markę i wspierając działania rekrutacyjne.

POLECAMY

Największe wyzwanie to dotrzeć do tych, którzy pracy nie szukają 

Aż 70% z nas nie poszukuje w tej chwili aktywnie pracy (kandydaci tzw. pasywni) i nie skanuje ogłoszeń rekrutacyjnych. W tym samym czasie 91% firm spodziewa się problemów z rekrutacją (źródło: Raport płacowy HAYS 2019). W związku z tym największe wyzwanie to dotarcie do kandydatów, którzy pracy jeszcze nie szukają i zachęcenie ich do zmiany. Rywalizacja między firmami dotyczy dziś nie tylko rekrutacji, ale przede wszystkim utrzymania pracowników. 

Statystyki sprzyjają employer brandingowi w social mediach. Pracodawcy korzystający z social mediów dostrzegają 49-proc. wzrost jakości otrzymywanych aplikacji w stosunku do tych pozyskiwanych z tradycyjnych źródeł. (Fortune 500 Employment Brand Report, Wilson HCG, 2019).

Największą moc przyciągania do prac

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy