Dołącz do czytelników
Brak wyników

Firma w social mediach

17 października 2018

NR 7 (Październik 2018)

Social Selling Index – miara próżności czy cenne narzędzie współczesnego marketera?

0 99

Pragnąc zgromadzić cały Gang Słodziaków lub zyskać nową suszarkę do włosów ze stacji benzynowej, nieustannie zdobywamy punkty. Jedni niemal codziennie sprawdzają, ile udało im się już uzbierać, a drudzy przypominają sobie o nich jedynie od czasu do czasu. Podobnie jest z Social Selling Index na LinkedInie. Niektórzy użytkownicy serwisu przywiązują do niego ogromną wagę, podczas gdy inni nawet nie mają pojęcia o jego istnieniu. Czym zatem jest SSI – zbędnym zaprzątaniem głowy, miarą próżności czy cennym narzędziem współczesnego marketera? Dziś odpowiem Ci na to pytanie.

Zacznijmy od podstaw

Z pewnością wielokrotnie obiło Ci się o uszy pojęcie social sellingu. To nic innego, jak wykorzystywanie mediów społecznościowych w szeroko pojętym procesie sprzedaży. LinkedIn wraz z Salesforce przebadał 5000 aktywnych użytkowników serwisu za pomocą badań ankietowych oraz analityki behawioralnej. Na podstawie ich aktywności na platformie i odniesionych sukcesów sprzedażowych wyodrębnił cztery filary, które dziś składają się na Social Selling Index (rys. 1).

Rys. 1. Poza aktualnym współczynnikiem SSI, LinkedIn pokazuje również, jak uzyskany wynik plasuje danego użytkownika w jego branży oraz w zbudowanej sieci kontaktów

 

Filary Social Selling Index:

  • Marka osobista. 
  • Koncentracja na właściwych ludziach. 
  • Zaangażowanie w serwisie. 
  • Budowanie relacji. 

 

Social Selling Index jest miarą od 0 do 100, przy czym każdy z filarów to maksymalnie 25 możliwych do osiągnięcia punktów. Według portalu uzyskanie wysokiego współczynnika SSI stanowi klucz do prowadzenia skutecznych działań sprzedażowych. 

Z danych podanych przez LinkedIn wynika wprost, że użytkownicy, którzy osiągnęli wysoki poziom SSI, mają:

  • o 45% więcej pozyskanych szans sprzedażowych na kwartał, 
  • o 51% więcej szans na przekroczenie zakładanych planów sprzedażowych.

Co więcej – są one o niemal 80% bardziej produktywne w związku z prospectingiem.

Sprawdź swój Social Selling Index już teraz!

Filar I: Marka osobista

Filar ten nosi dość niefortunną nazwę, ponieważ kryje się pod nim po prostu profesjonalna optymalizacja profilu osobowego. Nie chodzi tu jednak o merytoryczną zawartość prezentowanych treści, lecz o fakt wypełnienia profilu w 100%: od zdjęcia profilowego, przez zdjęcie w tle (rys. 2), nagłówek, podsumowanie zawodowe, aż po sekcje z doświadczeniem i umiejętnościami. Mile widziane są również rekomendacje (rys. 3). 

Rys. 2. Michał Kanarkiewicz związał swoją ścieżkę zawodową z… szachami. Konsekwentnie nawiązuje do tego motywu w całym swoim profilu. Dodatkowo, dzięki zdjęciu w tle, odwiedzający jego profil już na pierwszy rzut oka mogą dostrzec, czym Michał zajmuje się na co dzień 
Rys. 3. sekcja z rekomendacjami na Linkedin

 

W sekcji z rekomendacjami na LinkedIn można zobaczyć zarówno te otrzymane, jak i dane innym użytkownikom. Widoczna jest również data ich dodania oraz relacja między podmiotem rekomendowanym a rekomendującym. Pamiętaj, by zadbać o to, by na Twoim profilu zawsze można było znaleźć „świeże” dowody na Twój profesjonalizm. 

Można by zatem pomyśleć, że filar ten opiera się głównie na kwestiach technicznych. Nic bardziej mylnego! LinkedIn, co prawda, sprawdza jedynie fakt wypełnienia profilu w całości, lecz odwiedzający profil użytkownicy zwracają uwagę także na jakość zawartych w nich informacji. Należy więc zadbać o to, by stworzyć za pośrednictwem poszczególnych sekcji spójny wizerunek prawdziwego eksperta (tab. 1).

Krok 1.
Zdjęcie profilowe

(400 × 400 px)

Musisz je mieć! Z badań LinkedIn wynika, że posiadanie zdjęcia 
profilowego sprawia, że inni użytkownicy 20 razy częściej klikają 
w dany profil. Powinno być to profesjonalne zdjęcie twarzy. Najlepiej 
z delikatnym uśmiechem. Pamiętaj, że wgrane zdjęcie na LinkedInie możesz przycinać, powiększać oraz nakładać na nie filtry 
Krok 2.
Zdjęcie w tle (1584 × 396 px) 
Koniec ze standardowym, niebieskim tłem od linkedIna. Stwórz własne! Gdy mocno utożsamiasz się ze swoim miejscem pracy, Twoje zdjęcie 
w tle może zawierać logo firmy 
oraz hasło aktual...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy