Social Selling Index – miara próżności czy cenne narzędzie współczesnego marketera?

Firma w social mediach

Pragnąc zgromadzić cały Gang Słodziaków lub zyskać nową suszarkę do włosów ze stacji benzynowej, nieustannie zdobywamy punkty. Jedni niemal codziennie sprawdzają, ile udało im się już uzbierać, a drudzy przypominają sobie o nich jedynie od czasu do czasu. Podobnie jest z Social Selling Index na LinkedInie. Niektórzy użytkownicy serwisu przywiązują do niego ogromną wagę, podczas gdy inni nawet nie mają pojęcia o jego istnieniu. Czym zatem jest SSI – zbędnym zaprzątaniem głowy, miarą próżności czy cennym narzędziem współczesnego marketera? Dziś odpowiem Ci na to pytanie.

Zacznijmy od podstaw

Z pewnością wielokrotnie obiło Ci się o uszy pojęcie social sellingu. To nic innego, jak wykorzystywanie mediów społecznościowych w szeroko pojętym procesie sprzedaży. LinkedIn wraz z Salesforce przebadał 5000 aktywnych użytkowników serwisu za pomocą badań ankietowych oraz analityki behawioralnej. Na podstawie ich aktywności na platformie i odniesionych sukcesów sprzedażowych wyodrębnił cztery filary, które dziś składają się na Social Selling Index (rys. 1).

POLECAMY

Rys. 1. Poza aktualnym współczynnikiem SSI, LinkedIn pokazuje również, jak uzyskany wynik plasuje danego użytkownika w jego branży oraz w zbudowanej sieci kontaktów

 

Filary Social Selling Index:

  • Marka osobista. 
  • Koncentracja na właściwych ludziach. 
  • Zaangażowanie w serwisie. 
  • Budowanie relacji. 

 

Social Selling Index jest miarą od 0 do 100, przy czym każdy z filarów to maksymalnie 25 możliwych do osiągnięcia punktów. Według portalu uzyskanie wysokiego współczynnika SSI stanowi klucz do prowadzenia skutecznych działań sprzedażowych. 

Z danych podanych przez LinkedIn wynika wprost, że użytkownicy, którzy osiągnęli wysoki poziom SSI, mają:

  • o 45% więcej pozyskanych szans sprzedażowych na kwartał, 
  • o 51% więcej szans na przekroczenie zakładanych planów sprzedażowych.

Co więcej – są one o niemal 80% bardziej produktywne w związku z prospectingiem...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy