Zacznijmy od podstaw
Z pewnością wielokrotnie obiło Ci się o uszy pojęcie social sellingu. To nic innego, jak wykorzystywanie mediów społecznościowych w szeroko pojętym procesie sprzedaży. LinkedIn wraz z Salesforce przebadał 5000 aktywnych użytkowników serwisu za pomocą badań ankietowych oraz analityki behawioralnej. Na podstawie ich aktywności na platformie i odniesionych sukcesów sprzedażowych wyodrębnił cztery filary, które dziś składają się na Social Selling Index (rys. 1).
POLECAMY
Filary Social Selling Index:
- Marka osobista.
- Koncentracja na właściwych ludziach.
- Zaangażowanie w serwisie.
- Budowanie relacji.
Social Selling Index jest miarą od 0 do 100, przy czym każdy z filarów to maksymalnie 25 możliwych do osiągnięcia punktów. Według portalu uzyskanie wysokiego współczynnika SSI stanowi klucz do prowadzenia skutecznych działań sprzedażowych.
Z danych podanych przez LinkedIn wynika wprost, że użytkownicy, którzy osiągnęli wysoki poziom SSI, mają:
- o 45% więcej pozyskanych szans sprzedażowych na kwartał,
- o 51% więcej szans na przekroczenie zakładanych planów sprzedażowych.
Co więcej – są one o niemal 80% bardziej produktywne w związku z prospectingiem...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!