TikTok – poradnik twórcy

TikTok
Na TikToku jestem od marca 2020 roku. Przez ten czas pod moją marką osobistą, Portret Pianisty, zebrałem społeczność liczącą ponad 50 tys. odbiorców. Stworzyłem setki swoich filmów, prześledziłem mnóstwo filmów innych twórców. Przebrnąłem przez wirtualne morze dźwięków, formatów, komentarzy, stitchy, duetów i innego cyfrowego bogactwa. Już jest tego dużo, a im dłużej TikTok się rozwija, tym wyższy staje się próg wejścia dla przeciętnego użytkownika, a co dopiero twórcy.

Chodzi tutaj nie tylko o stronę techniczną, ale o samą kwestię mnogości formatów tworzonych i powielanych przez samych tiktokerów. Jeżeli jeszcze dorzucimy do tego system reklamowy, gdzie kreacje tworzone są tak, by przypominać zwykłe organiczne wideo, to mamy totalnie piękny twórczy chaos.

POLECAMY

Czym jest TikTok?

TikTok to aplikacja, w której nagrasz i poddasz edycji swoje wideo, a następnie wypuścisz je z nadzieją (a z czasem z pewnością!), że wpadnie do For You Page (w polskiej wersji aplikacji nazywa się to Dla Ciebie). W zależności od swojego celu i rodzaju konta możesz korzystać z dostępnej dla niego biblioteki dźwięków, jak i brać udział w trendach, które są mocno powiązane z dźwiękami. 
TikTok to moim zdaniem świetne narzędzie, które łatwo weryfikuje, kto potrafi się nim dobrze posługiwać. Co mam na myśli – większość warsztatu twórczego tutaj dotyczy tego, żeby stworzyć taki materiał, z którym ludzie będą się utożsamiać przy wykorzystaniu tego, co już jest im znane. Upraszczając sprawę, chodzi o trendy, o których szerzej opowiem Ci w dalszej części artykułu.
Na TikToku znajdziesz chyba wszystko, co tylko sobie wymyślisz. Mnie przynajmniej nic już tam nie zaskoczy. Hasło, które pojawia się po zalogowaniu do aplikacji, to „videos to make your day”. Jest ono prawdziwe… ale nie do końca. Zależy, na co trafisz. Tutaj algorytm ma dla Ciebie wiele niespodzianek. Sam poznałem (nie)stety TikToka od wielu stron. Tak naprawdę wiele zależy od tego, jak wychowasz sobie algorytm i jakie nawyki wyrobisz sobie, jeżeli chodzi o przeglądane treści. Ja z opcji blokowania korzystam regularnie w celu ich filtrowania. Taka cyfrowa higiena lub jej brak, sprawią, że będą wyświetlać Ci się na głównej albo fajne wartościowe, zabawne, ciekawe rzeczy, które dosł...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy