W służbie budowania marki

Komunikacja w social mediach

W służbie budowania mocnej marki pracodawcy z pomocą przychodzą media społecznościowe. To dzięki nim możemy przekazać zewnętrznemu otoczeniu merytoryczne i przemyślane treści, które jak mocny magnes zaczną przyciągać uwagę oraz budować wiarygodność i autentyczność marki.

Media społecznościowe – złoty klucz do otwarcia serc i umysłów

To właśnie dzięki nim pracownicy mogą stać się najlepszymi i najskuteczniejszymi ambasadorami marki, pokazując ją w sposób wartościowy oraz wywołujący pozytywne emocje. Mogą to osiągnąć przez dzielenie się historią firmy i jej misją, jej rozwojem i działaniami. Mogą sprawić, że zauważy i doceni ją otoczenie, przez co firma odnotuje znaczny wzrost zainteresowania i zaangażowania klientów. 
Takie działanie to właśnie employee advocacy, czyli rola marki osobistej pracownika w strategii marketingowo-sprzedażowej firmy.
Employee advocacy wpływa również bezpośrednio na pozycjonowanie pracowników w roli ekspertów, a także ułatwia procesy rekrutacyjne. 
Z badań Hinge Research Institute wynika, że 86% uczestników programu employee advocacy stwierdziło, że ich uczestnictwo miało pozytywny wpływ na ich karierę. Employee advocacy jest też kluczowym elementem programu social sellingowego, który można wdrożyć w każdej firmie. 

Dlaczego to ważne?

Ma to znaczenie, ponieważ za tymi działaniami stoją ludzie, którzy się nosicielami dobrych informacji. 
To jest wyselekcjonowana grupa adwokatów (ambasadorów), która ma za cel szerokie sianie wartościowych informacji o firmie – kulturze i atmosferze pracy, usługach, produktach i działaniach. 

Co daje employee advocacy?  

Działanie to podnosi zasięgi i otwiera drogę do nowych klientów oraz wartościowych pracowników. To treści publikowane w social mediach są często pierwszym sposobem na nawiązanie relacji z otoczeniem w sposób bezpośredni. 
A dzięki licznym narzędziom i metodom, z których użytkownicy portali społecznościowych mogą korzystać, takim jak np. udostępnienie treści, komentowanie, wywoływanie przez linkowanie, to ich publikowane treści mogą rozchodzić się szybciej, prościej oraz docierać do większej liczby odbiorców niż przy wykorzystaniu innych tradycyjnych ścieżek przekazu. 

Zastosowania employee advocacy

Angażuje otoczenie w rozwój marki 
Kiedy treści publikowane są pod nazwiskiem, wówczas istnieje...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy