Krok 1. Zacznij od Google Tag Managera
Jednym z ulubionych narzędzi każdego specjalisty od analityki internetowej jest Google Tag Manager. Dzięki temu narzędziu możesz tworzyć tagi w czasie rzeczywistym, bez oczekiwania na aktualizację kodu strony. Co więcej – ich poprawność możesz sprawdzać na bieżąco, uruchamiając tryb podglądu, o którym więcej przeczytasz w dalszej części artykułu. Po założeniu konta Google Tag Manager umieść odpowiednie fragmenty kodu w sekcjach
i . Od teraz uzyskujesz dostęp do umieszczania różnych skryptów, kodów narzędzi analitycznych, zdarzeń bez konieczności angażowania działu IT lub twórcy strony.POLECAMY
Zalety Google Tag Managera:
- Możliwość dodawania tagów w czasie rzeczywistym bez ingerencji działu IT.
- Prosta weryfikacja poprawności tagów.
- Możliwość szybkiego reagowania na zmiany na stronie.
- Obsługa wielu kont i zarządzanie uprawnieniami użytkowników.
Krok 2. Implementacja Google Analytics
Mając zaimplementowanego Google Tag Managera, pora przejść do kolejnego kroku, jaki należy podjąć przed rozpoczęciem działań sprzedażowych – wdrożenia Google Analytics na Twojej witrynie. Jest to podstawowy i najpowszechniej używany system do mierzenia efektywności działań digitalowych. Oczywiście – jak każde narzędzie – również Google Analytics nie jest perfekcyjny. Zwłaszcza w czasach, kiedy użytkownicy łączą się z internetem z wielu urządzeń równocześnie. Natomiast i tak stanowi świetne narzędzie do b...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!