Analityka social mediów dla twojego biznesu

Firma w social mediach

Bardzo często to proste działania pozwalają nam efektywniej operować w obszarze marketingu. Nasza skuteczność zależy od pozyskanych danych i ich interpretacji. Od tego jest analityka. Oto kilka prostych porad, jak zwiększyć operatywność twojego biznesu.

Najlepsze posty, najlepsze kanały i nie tylko

W Google Analytics ruch z całego Facebooka (czy innego kanału) traktowany jest jako ruch wspólny. Jeśli masz jednak fanpage’a, grupę albo publikujesz swoje treści sprzedażowe w różnych miejscach, nie będziesz w stanie określić w ten sposób skuteczności ani danego kanału, ani tworzonych postów.
Aby sprawdzić, które publikacje oraz media i z jakich źródeł przynoszą najlepsze efekty, jeśli chodzi o ruch na stronę, wystarczy korzystać z UTM. Co więcej – oznaczone linki możemy wykorzystywać w dowolnym miejscu – na stronie, w newsletterach, reklamach, postach itd. W GA możemy sprawdzić nie tylko, ile ruchu pojawiło się z danego linku, ale również wszystkie zachowania, które podejmowali odwiedzający – ile czasu spędzili na stronie, jak wiele podstron obejrzeli, czy dokonali zakupu itp.
Znaczniki UTM to nic innego, jak fragmenty oznaczeń zagnieżdżonych w linkach, które publikujemy. Możemy oznaczać kanały (Facebooka), medium (grupy), nazwę kampanii, treść i słowa kluczowe. Dla początkujących istnieje gotowy generator tagów UTM (https://bit.ly/URLbuilderGo) udostępniony przez Google. W ten sposób możemy oznaczać dni, w które publik...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy